Българският спасителен кораб “Ентърпрайз”, който помогна на турския плавателен съд “Пазар” да не потъне, е бил повреден сериозно по време на операцията. По предварителни данни ремонтът му ще струва около 50 хиляди долара. В продължение на 7 часа...
Българският спасителен кораб “Ентърпрайз”, който помогна на турския плавателен съд “Пазар” да не потъне, е бил повреден сериозно по време на операцията. По предварителни данни ремонтът му ще струва около 50 хиляди долара. В продължение на 7 часа “Ентърпрайз” изпомпва вода от машинното отделение на “Пазар”, за да се задържи турския кораб на повърхонстта
Българският спасителен кораб “Ентърпрайз” буквално спасява турския “Пазар” от потъване. И то при много лоши условия – 3-4 метра мъртво вълнение.
"Корабът беше доста килнат към кърмата. Палубата му беше почти във водата. Застанахме до тях, но двата кораба се удряха, много трудно прехвърлихме нашите помпи и оборудването на техния кораб", каза Димитър Димитров, капитан на “Ентърпрайз”.
Освен оборудването, с риск за живота си, на турския плавателен съд, за да помага се прехвърля и мотористът Илиян Илиев. Екипажът на “Ентърпрайз” тренира редовно за подобни ситуации, но за първи път ги прилага в реална обстановка.
"Машината беше почти до тавана пълна, на около 50 сантиметра преди тавана. Бяха затопени главна машина и високо разположен генератор", разказа Илиян Илиев, моторист на “Ентърпрайз”.
Седем часа продължава изпомпването на водата от машинното отделение на турския кораб.
"Там плуват парцали, чекмеджета обърнати, всякакво оборудване, филтри. Често се налагаше да ги чистят. Момчетата се справиха блестящо. Махат от смукателите на помпите парцалите, каквото е залепнало и продължавахме да помпим, докато корабът изплава", обясни Красимир Драганов, ръководител на спасителната операция.
По време на спасителната операция, заради стоенето борд до борд в бурното море, българският кораб получава множество повреди по корпуса.
"През тези седем часа скъсахме 3-4 въжета. През цялото време с машините се стараехме да го удържаме. Той беше много нисък и нямаше къде да се опрем. Ние се качвахме направо отгоре му. Затова има щети и по него и по нашия кораб", каза и Димитър Димитров, капитан на “Ентърпрайз”.
След края на операцията “Пазар” е взет на буксир до Босфора, където е предаден на турски влекач.