По-активно да се използват съвременните технологии, за да се повиши интересът на децата към учебния процес. Това предлагат преподаватели от Русенския университет, които са разработили концепция за адаптиране на образователната система към днешното дигитално поколение. Днес те я коментираха с директори на училища и детски градини в региона.
В Русенския университет казват, че IT технологиите при тях се използват отдавна – кабинетите са оборудвани със съвременна техника, много от лекционните курсове са в интернет. Според професор Христо Белоев обаче дигитализирането на учебния процес трябва да започне много по-рано, още от детската градина, защото сегашното поколение има други интереси и очаквания.
проф. Христо Белоев
„Ние трябва да направим учениците и студентите активни участници в учебния процес, те всички имат смартфони, таблети, фаблети. Тези устройства трябва да се превърнат в лични асистенти на учениците, т.е. да ги подпомагат в учебния процес.“
Купуването на електронните устройства от една страна, а от друга – обезпечаването с интернет, струва пари, с каквито обаче учебните заведения не разполагат. В детска градина „Чучулига“ се опитват да решат проблема, като кандидатстват по различни програми.
Диана Илиева – гл. учител в детска градина „Чучулига“
„В детската градина имаме екрани, които можем да превърнем в интерактивни дъски, имаме интерактивни дъски, проектори, имаме и таблети в доста от групите, като най-активно се използват в подготвителните групи и обикновено е в игрови вариант, игри, които учителите правят за децата.“
Преподаватели споделиха, че в другите европейски страни технологиите са много по-достъпни, има даже 3D училищни стаи, за каквито българските ученици и учители не смеят и да мечтаят.