Протест в защита на интернет услугата за превози Uber се организира пред Върховния административен съд тази вечер. С решение на Комисията за защита на конкуренцията и на съда услугата, явяваща се евтина алтернатива на такситата, е спряна в...
Протест в защита на интернет услугата за превози Uber се организира пред Върховния административен съд тази вечер. С решение на Комисията за защита на конкуренцията и на съда услугата, явяваща се евтина алтернатива на такситата, е спряна в София.
Междувременно от таксиметровия бранш във Варна се надяват, че с промените в закона за лицензите злоупотребите в сектора ще се ограничат драстично.
Досега законът даваше възможност да се извършват таксиметрови услуги „за своя сметка от името на регистриран превозвач“. На практика това доведе до регистрирането на много фирми за превози, които имат голям брой разрешителни и нито една кола, защото печелят не от услугата, а само от преотдаване на лицензите си, а това води и до други нарушения.
"Вече тези „водачи за своя сметка“ ги заличиха в закона и сега таксиметрова дейност ще извършва само лицензиран превозвач. Това значи, че все още имаше хора, които заобикаляха закона, не внасяха осигуровки и данъци. Сега вече това нещо не може да стане. Отговорността се размива първо. Второ, тези хора, поколение от таксиметрови водачи, няма да получават нито пенсия, нито могат даже в болнични да излязат, тъй като те никога не са плащали тези осигуровки", поясни Димчо Иванов, председател на синдикат „Авто“.
Друг сериозен проблем е, че при инцидент трудно се доказва чия е отговорността, когато има преотстъпване на лиценза. След промените на пазара ще останат фирмите, които спазват закона, а новите играчи ще трябва да се съобразяват с това. Това ще е добре и за икономиката на страната, и за шофьорите, защото ще се повиши събираемостта на данъци и осигуровки.
"За клиентите няма да има никакви промени. Сега всъщност ще стане така, че ще останат много малко истински преводвачи", увери Димчо Иванов.
След обнародването на промените в закона шофьорите и фирмите имат месец, за да се лицензират и да започнат работа по новите правила.