ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
ОГРОМНИ! България си осигури световен финал
Чете се за: 04:30 мин.

ЗАПАЗЕНИ

ТИР-ове затвориха шест гранични пункта

bnt avatar logo от Репортери: Добрина Грачанлиева, Йорданка Бакалска, оператор: Павел Петлички
A+ A-
Чете се за: 01:40 мин.
У нас

Двучасови протести на 6 гранични пункта организираха от браншовите организации на превозвачите днес. Те блокираха движението при „Капитан Андреево“, Лесово, Кулата, Калотина и при Дунав мост 1 и 2. Причината за недоволството на шофьорите е, че са...

ТИР-ове затвориха шест гранични пункта

Двучасови протести на 6 гранични пункта организираха от браншовите организации на превозвачите днес. Те блокираха движението при „Капитан Андреево“, Лесово, Кулата, Калотина и при Дунав мост 1 и 2. Причината за недоволството на шофьорите е, че са принудени да чакат с часове на граничните пунктове, където често се образуват опашки. Още от Ива Колева, която е на пряката ни линия на Дунав мост 1.

На граничния пункт Дунав мост камиони блокираха движението няколко пъти. Превозвачите, шофьорите и собствениците на транспортни фирми, които се събраха тук, отправиха искания към Агенция „Митници”, Външно министерство и Гранична полиция да решат проблема с дългото чакане по граничните пунктове.

А около 50 собственици на транспортни фирми и шофьори блокираха за около 2 часа преминаването през Граничен пункт Кулата – Промахон. По време на блокадата се образуваха километрични колони от чакащи автомобили и камиони както от българска, така и от гръцка страна. Вижте каква беше обстановката днес на граничен пункт Кулата.

Шофьор на тир, който редовно превозва стоки между Гърция и България, каза, че много повече часове прекарва в чакане на граничен пункт Кулата, отколкото за пътуване.

Натрупването на тирове и дългото чакане на пунктовете, според превозвачите се дължи на много проверки, през които преминават камионите.

Васил Влахов - превозвач и собственик на транспортна фирма: "Транспортен контрол - 5 минути, след това пристигаме на кантара – още 5 минути - 10, след кантара - НАП, след НАП - рентген, след рентген – митнически контрол и то се натрупа.

На българо–турската граница пък чакането не е в часове, а с дни и голяма част от хранителните стоки в камионите се разваля.

Васил Влахов: „Колегите на Турската граница чакат по 3 дни. Плащат се неустойки от превозвачите, това се случва, срив в икономическата стабилност.”

Заради дългото чакане на граничните пунктове, шофьори отказват да работят и масово напускат транспортните фирми. Васил Влахов,който е собственик на транспортна фирма каза,че трудно работят с английски фирми, защото те държат на точността на доставките.

Васил Влахов-превозвач и собственик на транспортна фирма: „Те искат да дадем букинг за час и ден на разтоварване, как да дадем ние час и ден,като ние не знаем къде, как ще мине.

Протестиращите казаха ,че на българските гранични пунктове няма дори елементарни условия за престой, докато в другите европейски страни има заведения за хранене, бензиностанции с помещения за къпане и дори аптеки.

Александър Стамболийски: "Съюза на транспортните работници:6:56-Тук няма нито тоалетни,нито нормални паркинги ,трябва да се престоява цял ден до пътя-проблемът е сериозен."

Шофьорите и превозвачите настояват да се промени начинът на работа по граничните пунктове,да се назначат още служители на работа, които да оформят документите на товарите и и да се подобрят условията за престои на пунктовете.

Над 10 км опашка от тирове се образува на граничния пункт Капитан Андреево след протеста на превозвачите. Те пожелаха от институциите да решат трайно проблема в рамките на 1 месец. Ако това не се случи, те ще

протестират отново, докато шефовете на Гранична полиция и Агенция митници не подадат оставка.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?