НОВИНИ

Търговската война между САЩ и Китай може да "потопи" празничното пазаруване

Въпреки че черният петък в Съединените щати беше белязан от серия инциденти - стрелби, нападение с нож, очакванията на търговците са за добри приходи. В дългосрочен план, обаче, анализатори предупреждават, че търговската война между Вашингтон и Пекин може да "потопи" празничното пазаруване.

Теодора Гатева
от Теодора Гатева
11:27, 24.11.2018
Чете се за: 00:57 мин.
По света
търговската война сащ китай потопи празничното пазаруване
Снимка:

Идва ли краят на дългите опашки пред магазините, се питат анализатори и дългосрочните им прогнози показват, че скоро напливът от желаещи да пазаруват ще намалее. Причината - търговската война между САЩ и Китай. През лятото американският президент Доналд Тръмп обложи с допълнителни 25% мито китайски стоки на стойност 50 милиарда долара. Няколко месеца по-късно, продукти и вещи от Китай за 200 милиарда долара се оказаха с мито 10 на сто. Ясно е, че когато се увеличават митата, това се добавя към цената на продуктите.

Джонатан Голд, вицепрезицент на Националната търговска федерация на САЩ: Потребителите ще започнат да усещат тази тежест. За съжаление с политиката за митата, която се налага в момента, най-обикновените вещи - като тениски, бельо, ще поскъпнат. Обикновено в най-голяма степен това засяга потребителите с по-нисък доход.

А логиката е такава - когато човек няма пари за най-необходимото, не харчи за подаръци и по празниците. И най-засегнати ще са по-малките търговски обекти.

Гари Шапиро, изпълнителен директор на потребителска асоциация: Когато продуктите струват повече, хората купуват по-малко. Когато се купува по-малко намалява търсенето. Това значи, че за производството на даден продукт ще са нужни по-малко хора. И така, на база на сегашната митническа политика, се очаква загуба на стотици хиляди работни места в Съединените щати.

Въпреки тежката година за няколко популярни американски марки и търговски вериги, очакванията им са за добра година.

Сандра Насауеър, икономически журналист: Потребителското доверие е по-високо от миналата година. Изглежда хората са готови да харчат пари, търговците убеждават инвеститорите, че очакват добър празничен сезон.

Дали годината е била добра или не ще стане ясно само след няколко месеца.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Черният петък преминава в Черен уикенд
"Черният петък" преминава в "Черен уикенд"
АРТщрихи с Галя Крайчовска
АРТщрихи с Галя Крайчовска