Необявен срок на намаленията в магазините и отказване на рекламация са най-честите търговски трикове в Русе, за които предупреждават от Комисията за защита на потребителите в дните на голямото празнично пазаруване.
В края на годината витрините на магазините в Русе са празнично украсени и примамват с надписи за намаления. В много търговски обекти обаче не е отбелязано до кога важат.
Станислав Георгиев - инспектор в отдел „Стопанска дейност и защита на потребителите" - Русе: "Няма обявен срок на намалението. По закон срокът трябва да е поне един ден, максимум 30 дена. Това не важи за хранителните стоки."
Друг търговски трик е да не се обявява старата цена на стоката. Така купувачът не може да се ориентира дали новата е по-изгодна.
- "Задължително трябва да има стара цена и нова цена. Стоките трябва да са отделени от другите стоки."
Много хора все още не са запознати, че с промените в закона за защита на потребителите - ако една дефектна стока е била три пъти на ремонт, при четвърта рекламация задължително трябва да се върнат парите на купувача. Инспекторите следят за нередности и при онлайн търговията. Тяхното съдействие е потърсила Галина Денчева. Тя е закупила по интернет два билета за концерта на Горан Брегович в Русе, но така и не успяла да зърне музиканта.
Галина Денчева: "Платих билетите онлайн в събота, оказа се, че фирмата не работи в почивните дни и аз така й не ги получих. Ден след концерта си бяха изтеглили парите от картата ми."
След като Галина си потърсила правата, парите от 110 лева й били върнати. Глобата обаче, която може да наложи Комисията за защита на потребителите на търговците в подобни случаи, е от 300 до 5 хиляди лева. При повторно нарушение може да стигне и 30 хиляди лева.