ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Враждебно отношение към деца с увреждания

bnt avatar logo от Автори: Десислава Велкова; Деница Спасова, Оператор: Иван Терзиев
A+ A-
Чете се за: 00:53 мин.
У нас

В много от училищата в България все още за децата с увреждания средата е враждебна. Това казаха родители на децата с епилепсия на среща, проведена в Разлог. Според тях законовата уредба не е достатъчна да бъдат приети децата. Педагозите също трябва да...

Враждебно отношение към деца с увреждания

В много от училищата в България все още за децата с увреждания средата е враждебна. Това казаха родители на децата с епилепсия на среща, проведена в Разлог. Според тях законовата уредба не е достатъчна да бъдат приети децата. Педагозите също трябва да бъдат подготвени за обучението на дете със специални образователни потребности в училищата.

Все още съществува дискриминация към децата с увреждания в училищата. Това казаха от Асоциацията на родители на деца с епилепсия и дават пример с четвъртокласник, болен от епилепсия. Според класния му ръководител детето не се е справяло на нивото на останалите ученици.

„До последно имаше много сериозни изисквания към него и до последно държеше в напрежение и детето и родители дали то ще премине в 5 клас”, разказа Веска Събева – председател на Асоциация на родители на деца с епилепсия.

Дори родителите не са толерантни към децата с увреждания твърдят от Асоциацията. Това отношение създава враждебност сред децата.

„Те започват да се отдръпват и да изолират това дете и то се чувства само в цялата тази среда. Друг един пример, в който една много амбициозна баба каза, че това дете ще развали добрия клас”, каза Събева.

От Министерство на образованието казаха, че за решаване на проблема работят и с педагози, и с родители.

„Повечето от случаите, когато разговаряме с родителите включване педагогическия съветник или психолога на училището”, обясни експертът от МОН Благовеста Борчева.

Освен този проблем, неправителствени организации и представители на Министерството на образованието и на социалното министерство разискваха как да се приложи на практика Конвенцията за опазване на правата на хората с увреждания. Те споделиха своето огорчение, че представители на здравното министерство не са присъствали на срещата.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?