В много от училищата в България все още за децата с увреждания средата е враждебна. Това казаха родители на децата с епилепсия на среща, проведена в Разлог. Според тях законовата уредба не е достатъчна да бъдат приети децата. Педагозите също трябва да...
В много от училищата в България все още за децата с увреждания средата е враждебна. Това казаха родители на децата с епилепсия на среща, проведена в Разлог. Според тях законовата уредба не е достатъчна да бъдат приети децата. Педагозите също трябва да бъдат подготвени за обучението на дете със специални образователни потребности в училищата.
Все още съществува дискриминация към децата с увреждания в училищата. Това казаха от Асоциацията на родители на деца с епилепсия и дават пример с четвъртокласник, болен от епилепсия. Според класния му ръководител детето не се е справяло на нивото на останалите ученици.
„До последно имаше много сериозни изисквания към него и до последно държеше в напрежение и детето и родители дали то ще премине в 5 клас”, разказа Веска Събева – председател на Асоциация на родители на деца с епилепсия.
Дори родителите не са толерантни към децата с увреждания твърдят от Асоциацията. Това отношение създава враждебност сред децата.
„Те започват да се отдръпват и да изолират това дете и то се чувства само в цялата тази среда. Друг един пример, в който една много амбициозна баба каза, че това дете ще развали добрия клас”, каза Събева.
От Министерство на образованието казаха, че за решаване на проблема работят и с педагози, и с родители.
„Повечето от случаите, когато разговаряме с родителите включване педагогическия съветник или психолога на училището”, обясни експертът от МОН Благовеста Борчева.
Освен този проблем, неправителствени организации и представители на Министерството на образованието и на социалното министерство разискваха как да се приложи на практика Конвенцията за опазване на правата на хората с увреждания. Те споделиха своето огорчение, че представители на здравното министерство не са присъствали на срещата.
МВР: Ползвайте само официални места за обмяна на пари – банки или пощенски станции