Увеличава се броят на бежанците, които искат да ходят на вечерно училище. Това заявиха от столичното училище "Пеньо Пенев", където провеждат вечерни учебния занятия. Според директора на училището Анна Маркова от началото на бежанската вълна досега голяма...
Увеличава се броят на бежанците, които искат да ходят на вечерно училище. Това заявиха от столичното училище "Пеньо Пенев", където провеждат вечерни учебния занятия. Според директора на училището Анна Маркова от началото на бежанската вълна досега голяма част от чужденците в училището вече имат завършен 8-и клас.
Директорът Анна Маркова казва, че вечерното училище е необходим трамплин за всеки бежанец, който иска да се интегрира у нас. Тя е на мнение, че това ще помогне на чужденците да преодолят езиковата и културна бариера.
"Училището и образователната система може много лесно да помогне за по-лесното вписване на хора, които искат да останат тук и да работят в България", твърди тя.
Куаси Ив е от африканската държава Мали. Пристига в България преди 2 години. Решава да остане у нас и да учи езика. Сега живее на квартира в София, работи във фирма за душ кабини, а вечерта е ученик в 7-и клас. Африканецът играе в аматьорски отбор по футбол и обожава "Лудогорец". Той е доволен, че може да започне нов живот дори заради малкото възможности, които държавата му предлага.
"Дори държава да ти помага, аз сам трябва да помагам на себе си и да може да вървят нещата. Доволен съм, че държава прави нещата, дори да приема само бежанци, ние не сме 10, ние сме хиляди, което струва също много за държава", казва той.
Куаси е твърдо решен да завърши училището и да помага на други бежанци, които искат да се интегрират у нас.
10 лв. за парче торта: С между 20 и 50% са поскъпнали сладкарските изделия във Варна
В Историческия музей в Перущица са изложени над 100 оригинални и европейски банкноти
Снежна Коледа в някои части на страната, преди Нова година температурите падат до минус 10°
Взрив в Москва уби високопоставен руски генерал, Кремъл подозира украинското разузнаване
Две трети от децата в училище избягват да използват тоалетните - до какви проблеми води това?