НОВИНИ

През юли пускат движението по два виадукта по магистрала "Хемус"

На магистрала "Хемус" до 1 юли ще бъде пуснато движението по виадукта "Разлив", след 10-ти - и по моста на 37-ия километър след тунел "Витиня". В ремонт за лятото остават други три виадукта. Мостовете са строени в края на 80-те години на 20 век и се ремонтират за първи път.

Александър Марков
от Александър Марков
20:20, 09.06.2019
Чете се за: 00:58 мин.
У нас
Снимка:

Нови пътни платна, фуги, хидроизолация и колони - държавата ремонтира всичко по виадуктите на АМ "Хемус".

Колоните по виадуктите на АМ "Хемус" не са ремонтирани, откакто са строени, тези греди и тези колони са поставени през 1983-1984 г.

В момента се ремонтират пет от общо 17 виадукта по "Хемус".

Петя Аврамова, министър на регионалното развитие и благоустройството: И долното строене, което е невидимо за пътуващите по виадуктите, самите колони и арматурата, която е в тях, имат нужда от основен ремонт и това се извършва в момента от "Автомагистрали" АД.


;

До началото и средата на юли ще бъде отпушено движението по виадуктите "Разлив" и на 37-ия км.

В ремонта на този виадукт на 37 км. ще отидат 800 тона бетон и 100 тона желязо. Подменят се фугите между пътните платна, откъдето се стича вода и руши бетона.

Евгени Генчев, директор "Техническа дирекция", "Автомагистрали" ЕАД: Тази фуга, която я виждате в момента, тя е елиминирана, ще се направи една греда, която ще затвори фугата.

За летния сезон движението към морето ще бъде безпроблемно и през виадукта на 51-ия километър.

Това е уникалната машина "Крамер", само България и още няколко страни по света разполагат с такава и тя осигурява безпроблемен достъп на работниците по целия виадукт от горе до долу.

Пламен Анев е човекът, който ръководи ремонтите. Работниците укрепват носещите колони на специална "скара" на въжета, дълги между 50 и 120-метра.

Пламен Анев, "Автомагистрали" ЕАД: Ремонтирана е пътната плоча, сега ще се положи хидроизолация, след което ще се положи новата пътна настилка, асфалто-бетона, ще се направи водоприемащ отводнителен колектор, който ще приема това обливане на гредите и колоните от дъждовна вода, което е фактически най-лошото нещо за мостовата конструкция.

Строителите са категорични, че след ремонта мостовете ще могат да се ползват още 30 години.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Протестиращи настояха за съдебни реформи
Протестиращи настояха за съдебни реформи
Земеделци призоваха за обединение на българските партии в ЕНП
Земеделци призоваха за обединение на българските партии в ЕНП