ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

България и още 11 държави от ЕС искат ваучери за анулирани полети, вместо връщане на пари

Чете се за: 01:28 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БГНЕС
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      България и още 11 държави от Европейския съюз искат от Европейската комисия временно да промени правилата за компенсиране на пътниците при анулирани полети, които предвиждат възстановяване на стойността на билетите. Вместо това те настояват за издаване на ваучери.

      Според Международната асоциация за въздушен транспорт през март световният въздушен трафик е намалял с повече от 50% спрямо същия период на миналата година.

      Инициативата е на Франция и Нидерландия и ще бъде обсъждана на днешната среща на министрите на транспорта.

      Според сегашните европейски правила за защита на правата на потребителите, при анулиран полет пътниците могат да избират между възстановяване на стойността на билетите си или нова дата за полета.

      Тъй като сега е много затруднен въздушният транспорт презаверяването на билетите също е много трудно.

      Така че авиокомпаниите в повечето случаи трябва да връщат стойността на билетите. Тяхната позиция е, че това ги затруднява още повече.

      12-те държави обаче смятат, че авиокомпаниите сега са изправени пред сериозни финансови проблеми и възстановяването на парите за билети утежнява още повече тяхното положение.

      Затова те настояват пътниците да бъдат обезпечавани чрез ваучери.

      Европейската комисия не е много склонна пътниците да бъдат обезщетявани с ваучери, защото се опасява, че по този начин ще бъдат нарушени правата ни на потребители.

      Предстои да видим каква ще бъде оценката на писмото, което се разглежда на днешната среща на транспортните министри от Европейския съюз.

      Щетите за европейския авиобранш са огромни. Европейският консорциум Еърбъс съобщава, че загубите му за първото тримесечие на годината са близо 500 милиона евро.

      Гийом Фори, главен изпълнителен директор на Еърбъс: Нашата индустрия е изправена пред най- голямата криза в историята си. Това важи с пълна сила за гражданската авиация. Полетите намаляха заради ограниченията за пътуване и карантинните мерки в много страни. Нашите клиенти, авиокомпаниите, приземиха временно огромна част от своите флотилии и взеха мерки за намаляване на кешовите си разходи.

      Скандинавските авиолинии САС съобщиха, че заради кризата с коронавируса вероятно ще съкратят почти половината от персонала си.

      Рикард Густафсон, изпълнителен директор на САС: Това лято ще бъдем свидетели на малка част от обичайния въздушен поток. Ако се съди по търсенето до момента. Разбира се, с течение на времето то ще се възобнови. Но едва след 2020 - 2021 година ще се върнем към нивата от преди кризата. Трябва да мислим как да се адаптираме към новата реалност.

      Авиокомпаниите се нуждаят спешно от свежи пари. Няколко европейски държави приеха мерки и държавна помощ за подпомагането им. Според компаниите възстановяването на сумите за анулираните полети, ги поставя в още по-затруднено положение. Затова те настояват за възможността да предлагат ваучери на клиентите си, вместо да връщат пари.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?