НОВИНИ

Борисов: Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа

bnt avatar logo
от БНТ
13:46, 03.03.2021
Чете се за: 05:40 мин.
У нас
Слушай новината

„Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа“. Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който огледа напредъка на строителството на магистрала „Хемус“ в трасето между Боаза и пътя Плевен – Ловеч.

„По-свободни българите не са били. Свободата е и отговорност. Днес за пореден път някои искат да изопачат истината, че е забранено да се празнува“, подчерта премиерът Борисов по повод изказването на президента Румен Радев, че е забранено на българските граждани да се изкачат на историческия връх.

“Фактът, че тези, които го коментират, са там, където искат и никой не ги е спрял – е показателен. Такива лъжци, такива манипулатори! Затова аз обичам да показваме – това е българинът, работещ и правещ сам своята история“, изтъкна министър-председателят.

Премиерът Борисов посочи, че Шипка е издигнат за почит, не за омраза и днешният национален празник е ден за обединение, а не за политиканстване.

„Строим огромни и мащабни съоръжения. На Трети март българите могат да са горди с нашите строители, инженери, проектанти. Това, което сме построили, ще остане и хората години наред ще се движат по магистрала „Хемус“, подчерта още Борисов.

Премиерът направи оглед на трасето между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч, което е с дължина от 51,5 км и е обособено в три участъка. Борисов изтъкна, че същевременно активно продължава изграждането на всички важни инфраструктурни проекти като магистралите „Струма“, „Хемус, „Европа“, както и пътищата в Северозападна България.

„Докато другите говорят, ние работим и хората виждат резултатите“, отбеляза министър-председателят Борисов, с когото на място беше и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Той информира премиера, че в първия от трите участъка - между п. в. „Боаза“ до п. в. „Дерманци“, който е и с дължина над 15 км, вече се полагат асфалтовите пластове. „Вижда се изключителен напредък. Много скоро по трасето, което сме строили 2 години, хората ще минават за 2 минути и ще се любуват на природата“, подчерта Борисов.

Вторият участък е от края на п. в. „Дерманци“ до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец и е с дължина 19,2 км. Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете.

Третия участък е с дължина 17 км и е от п. в. „Каленик“ до връзката Плевен – Ловеч и п. в. „Плевен“. Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете, доставка и монтаж на главни греди, армировъчни работи и бетонови работи по пътните плочи.

Продължават и строителните, и подготвителните дейности в останалата част на магистралата. В следващите три участъка от п. в. „Плевен“ до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново се извършват подготвителни дейности по почистване на терена и направа на временни пътища. За последните три участъка от магистрала „Хемус“ – 7, 8 и 9, които са от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел „Буховци“, продължават проучвателно-проектантските работи по изготвяне на технически проекти.

Строителството на участъка от 16,32 км между пътните възли „Буховци“ и „Белокопитово“ на територията на областите Търговище и Шумен напредва и се очаква той да е готов в средата на 2021 г.

Цялостното изграждане на магистрала „Хемус“ до 2024 г. е основен приоритет на правителството. Бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация.

Борисов: От 17-18 март искаме да отворим „Хемус” в частта на тунел „Витиня”

По-рано днес премиерът Борисов провери и напредъка на ремонта на тръбата в посока София на тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус”, който се очаква да приключи през втората половина на месец март.

„Вече всичко е на асфалт, вентилатори, противопожарни системи, интернет има навсякъде по най-съвременните методи е строено“, отбеляза министър-председателят Борисов.

Изпълнена е над 33600 кв. метра хидроизолация по цялата дължина на лявата тунелна тръба. Монтират се армировъчни мрежи - част от новата първична носеща облицовка с дебели 15 см. Същата се изпълнява чрез торкретиране на три пласта. Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка.

Премиерът Борисов провери и ремонтираните мостове на автомагистрала „Хемус“, които също бяха изцяло реновирани.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Шeстима наши джудисти заминават за Ташкент в търсене на олимпийски квоти
Шeстима наши джудисти заминават за Ташкент в търсене на олимпийски квоти
ЕС удължава санкциите срещу Русия заради Украйна
ЕС удължава санкциите срещу Русия заради Украйна