ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Доц. д-р Бакрачева: Онлайн уроците са подобрили комуникацията между родители и учители

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:37 мин.
Още
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Извънредното положение постави в извънредна ситуация и много учители. Въвеждането на дистанционното обучение, обаче се оказва плюс за комуникацията между родители и учители. Това е един от изводите на психолога Маргарита Бакрачева след проведеното изследване сред 1345 учители три седмици след старта на дистанционното обучение.

      Резултатите от проучване с 1345 учители, проведено в периода 5 – 10 април 2020 г. разкриват, че като цяло 70% от учителите често са изпитвали тревога, но една четвърт посочват, че са изпитвали и вдъхновение и моменти, изпълнени с чувство за хумор в условията на дистанционно обучение. Въпреки че половината учители посочват, че са се чувствали изнервени и стресирани, те същевременно отговарят, че имат усещането, че се справят успешно с новите предизвикателства.

      Доц.д-р Маргарита Бакрачева, психолог: За мен беше изненадващ баланса, който се очерта в общите резултати. Въпреки голямата тревожност, която имат, те имат едно усещане, че се справят в ситуацията и че успяват. Дори на моменти се усеща вдъхновение. Най-големият проблем е необходимостта от по-ясни послания, така че да усетят подкрепа. Имат своя директен подход в комуникацията с родители и учители и могат да бъдат полезни с предложения как да бъде организиран процесът, ако я няма административната тежест. Те имат какво да кажат и го казват по много балансиран начин. Това е плюс и в комуникацията с родителите и в чисто образователен аспект.

      Най-позитивното е, че в момента е много отворена комуникацията. От страна на учителите комуникацията с родителите е повишена, те казват, че родителите осигуряват помощ и са отворени. В момента може да се направи моста, за който говорим от години, изтъкна още доц. д-р Бакрачева.

      В негативния спектър е подкрепата от директорите и МОН в периода на дистанционното обучение.

      Доц.д-р Маргарита Бакрачева, психолог: Учителите приемат, че директорът поставя повече изисквания, отколкото подкрепа. Има и много усещане, че се осигуряват необходимите изисквания и помощ от страна на директора. Горе-долу същото е и по отношение на МОН. Повече са очакванията да бъдат на първо място съгласувани посланията, те да не бъдат формални, а съобразени и насочени към тези групи ученици, които имат нужда от помощ.

      Плюсът за учениците е, че около 30% от децата се оценяват като по-отговорни в ситуацията на дистанционно обучение.

      Бакрачева обясни още, че няма разлика между проблемите на учителите в столицата и провинцията. Разлики има само в комуникацията с родителите, тъй като на по-малките деца има нужда от по-различен тип подкрепа, отколкото в една професионална гимназия.

      Основният дял учители, участвали в изследването, попада във възрастовата група 36-55 години, като са представени и групите под 35 г. и над 55 г. Включените участници са относително равномерно разпределени и по продължителност на стажа си като учители. Има участници от столицата, големи и малки градове и села. Има добро разпределение и включеност по различните цикли предмети, образователни стелени и видове училища. Считаме, че резултатите са достатъчно представителни за различните погледи и ценни поради споделените мнения и оценки на педагогическите спецалисти от цялата страна, обясни доц.д-р Бакрачева.

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?