Столичната полиция иска пълната им забрана
След зачестелите инциденти с тротинетки, от столичната полиция поискаха пълната им забрана. Асоциациите, които популяризират електрическите тротинетки и велосипеди като транспорт смятат, че това е крачка назад по пътя към екологично придвижване.
Те настояват да се работи по инфраструктурата. До 2025 година София трябваше да има 160 км велоалеи, в момента те не достигат и 100 км. От Столична община са "за" придвижването с тротинетки, но признаха за проблеми с регулацията и инфраструктурата.
По данни на една от асоциациите, които се занимават с развитието на електрическата мобилност, през последните години в България са продадени близо 100 000 тротинетки и този вид транспорт тепърва ще става предпочитан заради евтиното придвижване и липсата на проблеми при паркирането.
Ивайло Милчев - председател на електромобилна асоциация, собственик на магазин за е-тротинетки:
"Всяка година общините покрай денят на Земята се бият в гърдите как са "за" развитието на този начин на транспорт с оглед всичките ползи и в един момент казваме не - ще го забраним. Защо искаме да го забраним, защото не искаме да помислим и да поработим как да подобрим средата".
Ако сте на възраст между 14-16 години и се придвижвате с тротинетка е абсолютно задължително да се придвижвате само по велоалеите. И тук идва основният въпрос какво да правим, ако велоалеята просто в един момент свърши. Например като тази на ул. "Раковски".
Радостина Петрова, сдружение "Велоеволюция":
"След като велоалеята свърши, велосипедистите и тротинетките трябва да се влеят в пътното движение, ама едно дете на 14-16 какво трябва да направи? Ще бутаме ли, ще ги носим ли тези колела или в крайна сметка ще има условия да ги караме. Не може да се продължава да се изграждат велоалеи с жълта боя по натоварен булевард".
На фона на исканата от столичната полиция пълна забрана на тротинетките, от общината уверяват, че работят по план за безопасност, който включва и ограничения и подобряване на условията.
Васил Терзиев, кмет на София:
"Когато налагаш ограничения да дадеш и алтернативи, за нас това е адекватна форма на придвижване и просто трябва да се прави на правилните места и по правилния начин и следваме опита и на други градове".
И докато се мисли за правилния начин и правилните места, вече има и ново предизвикателство и нужда от мерки. Все по-често по улиците на София виждаме и младежи, които карат електрически кросови мотори, буквално, където им падне. Освен, че са много шумни за градска среда, те не са и регистрирани, защото за тях все още няма регулация.