 
                     
                     
                    Столичната полиция иска пълната им забрана
След зачестелите инциденти с тротинетки, от столичната полиция поискаха пълната им забрана. Асоциациите, които популяризират електрическите тротинетки и велосипеди като транспорт смятат, че това е крачка назад по пътя към екологично придвижване.
Те настояват да се работи по инфраструктурата. До 2025 година София трябваше да има 160 км велоалеи, в момента те не достигат и 100 км. От Столична община са "за" придвижването с тротинетки, но признаха за проблеми с регулацията и инфраструктурата.
По данни на една от асоциациите, които се занимават с развитието на електрическата мобилност, през последните години в България са продадени близо 100 000 тротинетки и този вид транспорт тепърва ще става предпочитан заради евтиното придвижване и липсата на проблеми при паркирането.
Ивайло Милчев - председател на електромобилна асоциация, собственик на магазин за е-тротинетки:
"Всяка година общините покрай денят на Земята се бият в гърдите как са "за" развитието на този начин на транспорт с оглед всичките ползи и в един момент казваме не - ще го забраним. Защо искаме да го забраним, защото не искаме да помислим и да поработим как да подобрим средата".
Ако сте на възраст между 14-16 години и се придвижвате с тротинетка е абсолютно задължително да се придвижвате само по велоалеите. И тук идва основният въпрос какво да правим, ако велоалеята просто в един момент свърши. Например като тази на ул. "Раковски".
Радостина Петрова, сдружение "Велоеволюция":
"След като велоалеята свърши, велосипедистите и тротинетките трябва да се влеят в пътното движение, ама едно дете на 14-16 какво трябва да направи? Ще бутаме ли, ще ги носим ли тези колела или в крайна сметка ще има условия да ги караме. Не може да се продължава да се изграждат велоалеи с жълта боя по натоварен булевард".
На фона на исканата от столичната полиция пълна забрана на тротинетките, от общината уверяват, че работят по план за безопасност, който включва и ограничения и подобряване на условията.
Васил Терзиев, кмет на София:
"Когато налагаш ограничения да дадеш и алтернативи, за нас това е адекватна форма на придвижване и просто трябва да се прави на правилните места и по правилния начин и следваме опита и на други градове".
И докато се мисли за правилния начин и правилните места, вече има и ново предизвикателство и нужда от мерки. Все по-често по улиците на София виждаме и младежи, които карат електрически кросови мотори, буквално, където им падне. Освен, че са много шумни за градска среда, те не са и регистрирани, защото за тях все още няма регулация. 
 Издирваното 15-годишно момиче е открито в добро физическо и психическо здраве
                                            
                    
                        Издирваното 15-годишно момиче е открито в добро физическо и психическо здраве
                    
                     Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени
                                            
                    
                        Благомир Коцев поиска делото срещу него да бъде прекратено, материалите по разследването му бяха предявени