Електрическите тротинетки набират все по-голяма популярност и в България, като алтернативен и модерен начин за придвижване в градска среда. От 7 юли миналата година у нас е въведен регламент за управление на eлектрическото возило.
Асен Христанов редовно използва тротинетка, за да се придвижва във Варна. Казва, че това е удобно, тъй като не трябва да търси паркомясто, а и избягва задръстванията.
"Тя е лесна за маневриране, лесно преносима е, бързо се зарежда и развива скорост, която е близка до велосипед, но е доста по-маневрена и лесна за управление", сподели Асен Христанов.
Водачите на електрически тротинетки са длъжни по тъмно да имат светлоотразителни елементи върху облеклото си. Те трябва да карат с включени светлини, с изправни спирачки и да имат звънец.
По закон тротинетките трябва да са снабдени с фарове стопове. Ако управляващите тротинетка са до 18 години, трябва да имат и каска.
"Трябва да се движат по изградена велосипедна инфраструктура. В случай, че такава липсва те трябва да се движат възможно най-дясно до границата за платното за движение", заяви старши инспектор Драгомир Ганчев, началник на група "Пътен контрол" към МВР-Варна.
Тротинетките нямат право да се движат по пътища с разрешена скорост над 50 километра в час. Има и други забрани.
"Да развиват скорост по-висока от 25 км/ч, да превозват други лица, да се движат успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство, да управляват превозно средство по площите", допълни старши инспектор Драгомир Ганчев.
Пешеходците казват, че бързодвижещите се тротинетки са опасни. От началото на годината във Варна са регистрирани 7 катастрофи с хора на тротинетки.
"Невинаги вината е изцяло и само във водачите на моторни превозни средства. Често пъти водачите на тротинетки също не спазват правилата", каза още старши инспектор Драгомир Ганчев.
Правилата са важни, защото при катастрофа потърпевш обикновено е водачът на двуколесното возило.
Репортер: Петър Дойкински