София остава без нощен транспорт до есента. Миналата година той беше спрян, за да се ограничат загубите около коронакризата. Общинският съвет тепърва ще решава - кога да възобнови услугата за гражданите, но според част от съветниците това няма да се случи преди септември.
От "Спаси София" настояват нощният транспорт да тръгне по-рано и предлагат датата 1 юли.
"Това е услуга, която съществува във всеки един град, който има претенциите да живее 24/7, който има претенциите да бъде съвременен модерен град с бизнес, който не работи от 9 до 6. Знаете, има достатъчно много сфери на обществения живот, които имат различно работно време и тези хора заслужават също да имат алтернатива за пътуването си през нощта, а не само личен автомобил или скъпо такси", коментира Борис Бонев.
Голяма част от столичаните подкрепят идеята.
"Абсолютно е задължително според мен", смята момче.
"Изобщо не е излишен разход, по-скоро е много добро вложение в града", коментираха момичета.
"Беше мега удобен от центъра да се прибера до "Дружба" през нощите, вместо да викам такси", сподели столичанин.
"Може да го има, нали да не е на толкова често, колкото е през деня, но е хубаво да го има", коментира столичанка.
Общинските съветници тепърва ще решават кога да възстановят нощната линия. Тя обаче не е включена в действащата рамка за обществения транспорт до есента и затова не се очаква да бъде пусната по-рано.
"Не мисля, че е икономически оправдано преди месец септември да се възстановява нощният транспорт. Още повече, че тикет системата, която вече работи, показва, че определено има дисбаланс в натоварването. Тоест, има линии, които се движат почти празни или определени курсове от тези линии", обясни председателят на Комисията по транспорт в СОС Карлос Контрера.
Обсъждат се и промени, свързани с маршрутите, разписанията и заплащането на нощния транспорт.
Стажант-репортер: Златина Иванова