ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Ученик падна от прозорец на столична гимназия
Чете се за: 00:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Оптимизация или орязване - спор за градския транспорт в София между Карлос Контрера и Борис Бонев

Чете се за: 01:12 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БГНЕС
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Спиране на нощния транспорт в София и закриване на автобусни линии в плана на новата транспортна схема на София. Промените провокираха много спорове, както между ползвателите на градските линии, така и между общинските съветници.

      Предложението в доклада за реорганизация на транспорта в София цели линия 306, която обслужва жителите в квартал "Младост", да бъде закрита, а движението на тролей 5, който поема част от потока на "Младост" към центъра, да е с променено разписание, за сметка на новите връзки с третата метролиния.

      Карлос Контрера - общински съветник-ВМРО: "Една от спорните точки, която предизвика полемика, включително и в комисията, за тролейбус 5, беше ревизирана. Разписанията се запазват като дори в празничните разписания се запазва една кола, с аргумента да се осигури все пак по-добро обслужване и се възприе идеята, която ние предложихме - за нова тролейбусна линия 3 от Надлез Надежда до Окръжна болница."

      Според Контрера желанието да се запази линия 306 е по-скоро сантиментално. Въпреки че транспортната комисия постига консенсус между основните политически групи по голяма част от предложенията - независимият Борис Бонев не приема този доклад и вижда двоен стандарт при решаването на съдбата на различните линии. Бонев вижда лобистки интереси на частни превозвачи с пускането на две отделни линии по направлението на автобуси 21/22 за Войняговци и Подгумер. Съвносителят на доклада Контрера отрече да има такива.

      Борис Бонев - независим общински съветник: Защо за орязването на тролейбусите се използват данни за броя на пътниците, за нощния градски транспорт се използват данни за приходите и разходите, а за разделянето на една линия в северните части на София, която обслужва 2 села и за която ще плащаме по още 600 000 лева всяка година отгоре на милион и 300 хиляди, които вече плащаме, т.е. 2 милиона лева за 2 села с общо 1200 пътника на ден.Там нямаше нужда от финансов анализ, нямаше нужда от преброяване на пътниците. Там беше достатъчно просто, че има няколко писма от кметовете на населените места.

      Дали ще се закрие нощният транспорт в София, спира дейността си до края на годината и как ще функционират проблемните линии, общинските съветници ще гласуват на заседанието си този четвъртък.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?