46% от българите използват БНТ, за да се информират за новини около настоящата здравна криза, а 38% от нашите съграждани имат най-високо доверие в обществената медия.
Това сочат данни от проведено национално представително проучване на "Тренд", в рамките на Медийната програма Югоизточна Европа на фондация „Конрад Аденауер“, за обществените нагласи на българите към медиите в страната.
БНТ отново е с най-високо обществено доверие в България
Българите поставят БНТ като източник на информация за актуалната обстановка преди социалните мрежи, новинарските интернет портали, радиостанциите и БНР. Като всички частни телевизии събират 61%, а БНТ самостоятелно 46%.
Радиостанциите играят по-малка роля като използван източник на информация.
По отношение на телевизията има разлики от гледна точка на възрастовата структура. По-възрастните зрители се информират от обществената телевизия. По-младите гледат повече частните телевизии. Това поведение отразява също така нивата на доверие в медиите.
Всички частни телевизии събират доверието на 54% от българите. БНТ самостоятелно събира 38%.
Над половината българи (56%) са на мнение, че 111-ото място на България в класацията на „Репортери без граници“ за свобода на медиите е заслужено. Само 18% считат обратното.
Високият дял на тези, които смятат, че тази позиция е оправдана издава ниското доверие на българите в медиите като цяло.
Общото недоверие личи и от въпроса, как събитията през тази година промениха доверието в журналистическата работа. Макар най-голям дял от запитаните да декларират, че при тях няма промяна по този показател, то близо една трета от анкетираните (28%) имат по-ниско доверие в медиите, а само 8% – по-високо.
Вижте цялото проучване ТУК