ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Превърна ли пандемията изкуството в занаят?

Чете се за: 03:00 мин.
Още
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност 0:00
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Превърна ли се в сезонна работа изкуството заради пандемията?

      Оказва се, че късметът е с тези, които вече са изградили име. За останалите моментът е неподхоящ... От близо две години насам.

      Имаме пример - с изгряващи артисти. Първа, втора песен - това е страхотна инвестиция. И в един момент те са стигнали донякъде, но нямат достатъчно покритие, за да бъдат следвани от много почитатели. Всичко при тях е загубено, защото пандемията не продължи два - три месеца. Вече сме във втората ѝ година. И тези млади хора трябва да започнат отначало и те са изключително обезверени, казва Магдалена Сотирова, управляващ партньор в българска музикална компания.

      Старт и пауза. Паузите са без краен срок, а стартът обикновено е плах. Музикантите се научиха да работят при ограничен капацитет, на открито, онлайн, офлайн, с по-малко хора във видеата си или без хора.

      Много, много намаляха участията. То почти няма. И тези, които са на 30 и 50% - те са неадекватни просто защото човек не може да покрие разходи като звук, светлина, хонорари, наеми на зали, казва Ирина Флорин, певица и музикален продуцент.

      Помощ от държавата има. Творчески стипендии за три месеца, безлихвени кредити или заплащане на готов проект. Но и тези варианти са като командно дишане за артистите. Помага временно и не обещава спасение.

      Тези пари, когато ти ги вземеш, ти правиш проект. Те не остават за теб. Ти просто си длъжен да направиш с тези пари продукт, който трябва да отчетеш, допълва Ирина Флорин, певица и музикален продуцент.

      Изкуството опита всичко, за да не стане халтура. Мобилни пунктове за тестване пред НДК, операта, филхармонията. Театрите опитаха да оцелеят и онлайн.

      Правихме разни колажи от хората, които си правеха вкъщи малки видеа, които пускахме за зрителите и т.н. Опитахме всички неща. Само за да докажем на себе си, че живият театър е незаменим, казва Бина Харалампиева, директор на Малък градски театър "Зад канала".

      Техният най-добър защитник е оптимизма и желанието им просто да работят. Имат график. Вярват, че остава още малко. И планират нов албум. С две думи - готови са всеки един момент да обърнат резултата.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?