Част от ограничителите вече са олющени или огънати
Разделителните колчета в Български извор разделиха и местното население - едните одобряват мерките на държавата, а другите настояват за камери и засилен полицейски контрол. Пред сериозен проблем се изправят и екипите на Спешна помощ, които се оказва, че няма къде да отбиват встрани. На втория ден от поставянето на колчетата част от тях вече са огънати или леко олющени, показа наша проверка.
Втори ден в ловешкото село Български извор поставят разделителни колчета на пътното платно. Освен лентите за движение колчетата разделиха и местните хора.
"Тук е много натоварен трафикът и понякога се изпреварва в селото, не е нормално. Страх ни е, имаме внучета", казва Таня Иванова - жител на с. Български извор.
"Тук карат с високи скорости. По-добре да ги има", каза Симеон Асенов - жител на с. Галатин.
"Мисля, че това ще помогне по един или друг начин да не се стига до пътни произшествия", посочи Светлин Мишев - жител на с Български извор.
Други не одобряват нововъведението.
Стоян Табаков: Аз живея ей там, с тоя камион, оттук идва. И как ще завия сега? Ей сега ще ви направя експеримент!
Резултатът от експеримента - Стоян опитва да излезе с камиона от пряка, но се забива в колчето.
БНТ: И сега какво?
Стоян Табаков: Става ли? Знам, че не става! Това ще е всеки ден и при положение, че вляво има коли, още повече няма да мога да се изнеса. Да дойде някой и да смята като хората, това не е нормално! Окей, няма проблем за колчетата, но как да изляза, като живея на тая улица?
Трета група настоява за камери и повече полиция на място.
"Трябва да има поне денонощен патрул тук да движи. И без книжки постоянно карат", коментира Венцислав Пехливанов - жител на с. Галатин.
Тепърва властите ще пресмятат колко ефективни са колчетата. Докато това стане, десетки пътища в Северозапада остават в критично състояние.
"На 500 м от центъра на Кнежа, този път го правиха отпреди няма и година и е в това състояние. Тръгнете към Искър да видите какво става - дупки, дупки, лудница пълна. Пътищата само ги кърпят с лопатите, набиват с една трамбовка и след това започват отначало", каза Георги Лазаров - жител на Плевен.
Във Врачанско критичните точки са няколко. От Областното пътно управление обещават до дни те да бъдат сигнализирани с табели и шумяща маркировка.