Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Регионалният министър за катастрофата на АМ "Тракия": Няма някакъв проблем с пътния участък

от БНТ
08:26, 15.08.2022 (обновена)
Чете се за: 04:02 мин.
Общество
Слушай новината

Във връзка с тежката катастрофа на АМ "Тракия" снощи, служебният регионален министър Иван Шишков заяви в студиото на "Денят започва", че в конкретния случай няма някакъв проблем с пътния участък. По думите му тази част от магистралата е въведена в експлоатация през 2012 г. и от 10 г. магистралата се ползва в този участък, който не е от проблемните. Очевидно е обаче, че след няколко години ще се наложи да му бъде направен най-вероятно основен, а не текущ ремонт.

"За съжаление, през последните 10 - 15 години повече се говореше, отколкото да се строят магистрали. Станахме свидетели, че АМ "Хемус" се строеше на практика до 3-ти лот, изключвам проблема с раздадените пари. Назад във времето нито са се планирали, нито са се строели магистрали в абсолютна цялост. Малко магистрали, които не стигат за трафика. Ние не сме богата държава, но в никакъв случай не трябва да си позволяваме да не развиваме инфраструктурата, да се планира и по максимално бързия начин да се построи", обясни арх. Иван Шишков - служебен министър на регионалното развитие и благоустройството.

Липсваща концепция за зимното почистване е причината за рокадата в ръководството на АПИ

В първия си ден като министър той е възложил на служителите на Агенция "Пътна инфраструктура" да се направят конкурси за зимното почистване.

"Това, за което са виновни от АПИ, е, че са направили поръчка, която е била абсолютно негодна. И проблемите, които са упоменати от КЗК са напълно реални. Старото ръководство на АПИ е виновно за неизрядни обществени поръчки, които доведоха до това държавата наистина да изпадне в тежка юридическа ситуация. Те са мислили в посока как да направят тригодишните договори пролетта и са оставили зимното почистване. Искали са буквално да принудят държавата и НС тогава да удължат сроковете на старите договори, за да може по същите тези договори да бъде възложено и зимното почистване. Според мен, част от управляващите искаха да принудят НС да удължи сроковете, но това не се случи. Сега сме изправени пред трудна ситуация, но тя е решима", каза още Шишков.

Той уточни, че след 15 дни трябва да приключи процедурата по ЗОП и би трябвало да започне избор на изпълнители. Провел е две срещи - една със строителите на интерконектора, и друга - с пътните фирми, които ясно са разбрали, че тези пари, блокирани от НС, няма как в момента служебния кабинет да им ги изплати.

На 1 октомври трябва да потече газ по интерконектора с Гърция

По отношение на интерконектора между Гърция и България, регионалният министър каза, че е почти готов в степен, че може да се въведе в експлоатация първия етап, но след довършителни работи. Той добави, че тръбата сама за себе си най-вероятно е пълна с газ и трябва да се изпробва, че е годна. Шишков уточни още, че интерконекторът най-вероятно ще бъде пуснат в експлоатация преди отоплителния сезон, защото строителят е обещал до 7 септември да приключи строително-монтажните работи.

Вижте целия разговор във видеото

Гледайте повече теми от "Денят започва"

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube: https://go.bnt.bg/youtube

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Иван Топчийски, "Булгаргаз": Близо 400 млн. лева са задълженията на топлофикационните дружества
Иван Топчийски, "Булгаргаз": Близо 400 млн. лева са задълженията на топлофикационните дружества
355 са новите случаи на коронавирус
355 са новите случаи на коронавирус