Той ще заседава два пъти месечно, ежемесечно ще отчита дейността си пред Народното събрание
В изпълнение на т. 1 от Решение на Народното събрание относно предприемане на спешни мерки за преодоляване на водната криза в Република България от 3 септември 2025 г., Министерският съвет прие решение за създаване на Национален борд по водите (Борда).
Съгласно поставената с решението на Народното събрание цел Бордът следва да координира действията за преодоляване на водната криза през 2025 г. и да координира усилията на всички заинтересовани институции за превенция на евентуални бъдещи кризи.
Съгласно правителственото решение председател на борда е вицепремиер, а членове са министрите на околната среда и водите, на регионалното развитие и благоустройството, на финансите, на енергетиката, на земеделието и храните, на здравеопазването и на икономиката и индустрията, както и определен с решение на Управителния съвет на Националното сдружение на общините в Република България представител на сдружението, председателят на Управителния съвет и изпълнителен директор на Българската банка за развитие и член на Управителния съвет на „Български ВиК холдинг“ ЕАД.
Решението предвижда поименният състав на Борда, в т.ч. резервни членове да бъдат определени със заповед на министър-председателя.
Бордът ще заседава два пъти месечно, ежемесечно ще отчита дейността си пред Народното събрание.
Манол Генов, министър на околната среда и водите: "Когато Европа ни дава пари, но искам да кажа нещо, говорим едни цифри, големи числа, но парите, които Европа ни дава за пречистване и отвеждане на води, не е приоритет във водоснабдяването. Гръмките числа, които се говорят трябва да ги разделим поне на две в последния програмен период. Хайде да коментираме Плевен - пропуснати два програмни периода по програма Околна среда, сега пред тях е реализацията на проекти от третия програмен период".