ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Спад на продажбите на нови автомобили в Европа, втора употреба се намират все по-трудно

Чете се за: 01:30 мин.
Икономика
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност 0:00
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Ще поскъпнат ли старите автомобили заради пандемията от COVID-19? Анализатори отчитат растеж на цените, особено на пазарите в САЩ. На този фон от Асоциацията на автомобилните производители в Европа отчитат спад на регистрациите на нови автомобили на Стария континент спрямо 2019-а. У нас за първите осем месеца продажбите на нови автомобили са свили с близо 37%.

      Проучване на пазара в САЩ показва, че вследствие на пандемията от COVID-19, тригодишните употребявани автомобили са поскъпнали с повече от три процента за последните шест месеца. Финансовата несигурност и затрудненията на автомобилната промишленост дават отражение и на пазара в Европа.

      Любомир Доросиев, Асоциация на Вносителите на Автомобили в България: "Втора употреба автомобили все по-трудно се намират. Знаете, че ние сме вносители от Западна Европа там също, имайки предвид кризата, хората все по-малко прибягват до купуване на нови автомобили и тенденцията е за повишаване на цените".

      Данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа показват, че от януари до август е отчетен спад от почти 40% на регистрираните нови автомобили у нас в сравнение с 2019-а. При употребяваните търговците отчитат раздвижване едва през последния месец и половина.

      "Ценовият диапазон е до към 20 000 лева по по-големите населени места, в малките населени места хората си купуват автомобили до 5-6000 лева", каза Любомир Доросиев.

      Не липсва интерес и към електрическите автомобили, макар и на този етап в България подобна покупка да изглежда по-скоро бутикова. Не такава обаче е картината в други европейски страни като Норвегия, например.

      Мартин Хаджистойков, Електро-Мобилна Асоциация: "Новите регистрации на коли 80 процента са електрически. Холандия много силно върви".

      COVID пандемията и тук се отразява, тъй като Китай е най-големият производител, а много европейски автопроизводители правят колите си именно там съвместно с местни компании. От бранша коментират, че едва от август вече се усеща раздвижване на пазара.

      "Частни клиенти имаме вече достатъчно. Усеща се много по-голям интерес. На фирмено ниво заявките все още са малко", обясни Мартин Хаджистойков.

      Макар придвижването на ток да е по-икономично, то първоначалната инвестиция остава висока. Цените от компактния клас започват от 50 000 лева и стигат до 200 000 при високия. Последните модели на пазара поддържат около 300 км стабилен пробег, а едно пълно зареждане при оператор средно излиза около 20 лв. Според експерти навлизането на колите на ток ще се случва поетапно.

      "Следващите три години ще се върши изключително много работа по отношение на зарядна инфраструктура развитие и разгръщане и производство на електромобили. За това бих казал, че усещането ще е осезаемо към 2023 г.", прогнозира Мартин Хаджистойков.

      Все още обаче България се нарежда на едно от последните места по продажба на електромобили в Европа.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?