ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Транспортните работници са непреклонни: Протестът и блокадата на София продължава трети ден

Чете се за: 04:57 мин.
У нас

Не се движи наземният градски транспорт, но метрото работи с повече мотриси и на по-чести интервали

Снимка: БТА
Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Слушай новината

И към този час София е без наземен градски транспорт. Трети ден не се движат автобуси, трамваи и тролейбуси. Метрото обаче работи - с повече мотриси и на по-чести интервали. Дотук се стигна след като вчера синдикатите в градския транспорт и местната власт не успяха да се разберат относно увеличението на заплатите на протестиращите.

И в този час остават блокирани депата и гаражите в столицата, а единственият начин за придвижване с градския транспорт остава метрото. Трети ден столицата осъмна без автобуси, тролейбуси и трамваи. При разговорите вчера синдикатите, протестиращите и Столичната община не постигнаха съгласие. Новото предложение на столичния кмет Васил Терзиев за 180 лева увеличение на заплатите или 100 лева увеличение на заплатите и двойни бонуси не удовлетвори протестиращите. Те заявиха, че могат да направят компромис и вместо увеличение от 400 лева да получат 300 лева, но не по-малко.

И тази сутрин протестиращите остава непреклонни - не приемат нито едно от двете предложения на кмета Терзиев.

Кирил Рангелов, ватман: "Човекът си настояваше само единствено да се приемат тези две неща, които той казва - 180 лева към щата, без никакви други бонуси или 100 лева с бонус от 100%. Този бонус е само на хартия."

Служителите на градския транспорт нямат намерение да се откажат от исканията си.

Кирил Рангелов, ватман: "Докато кметът блъска по масата и обяснява как няма да станат нещата, ние ще му покажем като колектив, сплотен за първи път може би, че нещата няма да станат пък на неговата. Дори да ни изгони всички, няма как да намери кадри, които да задържи на тези нива, с тези условия."

Валери Петков, ватман: "Не сме против правителството, не сме против кмета да го сваляме. искаме достойно заплащане, не искам да ни подозират, че ние сме едва ли не тук по поръчка."

В студиото на "Денят започва" Андрей Зографски от "Спаси София" заяви, че исканията на хората от градския транспорт са справедливи, но могат да се приемат и като извиване на ръце:

"Миналата година намерихме средства за 15-процентово увеличение, плюс бонусна система от 300 лева за всеки служител на градския транспорт, което е двойно-тройно изпреварващо инфлацията и ръста на средната заплата в София и страната. Ясно е, че този тренд всяка година по 15 - 20% няма как да продължи, когато приходите на града стагнират."

Според общинския съветник от местна коалиция БСП и председател на Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" Иван Кирилов не може да се говори за извиване на ръце:

"На 14 април направихме протест, затворихме три възлови кръстовища и ключови булеварди - един месец ни вопъл, ни стон. Никакъв социален диалог. На сегашния, първоначалния протест - на 14 май, който бяхме обявили до 12.00 часа на обяд, силно се надявахме кмета да ни викне, да разговаряме и да каже - ще направим разчети, ще помислим какви възможности има, щяхме да вдигнем барикадите и София щеше да бъде отпушена."

снимки: БТА

И двамата общински съветници заявиха, че не трябва да се увеличават цените на билетите и картите за градския транспорт, за да няма отлив на пътници. Наземен градски транспорт няма да има и през следващите дни, ако исканията им не бъдат изпълнени, заявиха протестиращите.

По темата работиха: Цанка Николова, Теодора Георгиева

Последвайте ни

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?