ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Въздушният трафик над България е по-натоварен заради конфликта в Близкия изток

Чете се за: 02:45 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: Архив
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Заради напрежението в Близкия изток въздушното пространство над част от държавите опустя. А полетите са пренасочени през Ирак, Турция и България за Европа.

      "Регионът, макар и близък сравнително географски - не оказва влияние върху общите направленията на маршрутите на авиокомпаниите в тази посоки", каза Димитър Ставрев, авиоексперт.

      Пренасочените полети няма да имат сериозно отражение върху въздушния трафик над страната ни, който остава натоварен още от началото на войната в Украйна и отварянето на новото летище в Истанбул.

      "Тъй като при него заходът за кацане е вече над българска територия, то, знаете, е едно от най-големите в света, с голям трафик и съответно това натоварва допълнително нашите ръководители по движение", обясни Ставрев.

      Конфликтната ситуация в Близкия изток влияе и на националния превозвач. Компанията анулира всички полети до Израел до 8 октомври след препоръка от Европейската комисия и Асоциацията за авиационна безопасност на Европейския съюз. Причината - всеки полет над военна зона крие големи рискове.

      "Най-малкото един граждански самолет да бъде възприет като цел и да бъде подложен на обстрел. Другото е сблъсък, тъй като военните самолети летят с изключени транспондери, когато изобщо има такива - така че опасността от смесването на бойна и гражданска авиация е много голяма", коментира Димитър Ставрев.

      Прелитащите самолети над България непрестанно се увеличават, като до края на годината се очаква броят им да надмине 1 милион. Но освен повече работа за ръководителите на въздушното движение - това означава и повече приходи за страната ни.

      "Всички авиокомпании плащат единица такса за прелетян километър, тоест в зависимост от прелетените километри във въздушното пространство на територията на България, се плаща съответната такса - така че това носи допълнителни приходи", поясни Димитър Ставрев.

      За миналата година над 80% от приходите от такси "прелитане" са свързани с потоците от Европа за Турция, Близкия и Далечния изток и обратно.

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?