Транспортният министър Петър Мутафчиев заяви, че се прави всичко възможно, за да се свие кризата в системата на българските железници и предложи като мярка гъвкавата тарифна политика. Националната компания "Железопътна инфраструктура" разчита на 30 млн. лева от държавата, за да покрие задълженията си за ток, охрана и поддръжка на гарите. Тази сума обаче зависи от приходната част на бюджета за тази година и по всяка вероятност или ще отпадне, или ще бъде по-малка.
Транспортният министър Петър Мутафчиев заяви, че се прави всичко възможно, за да се свие кризата в системата на българските железници и предложи като мярка гъвкавата тарифна политика. Националната компания "Железопътна инфраструктура" разчита на 30 млн. лева от държавата, за да покрие задълженията си за ток, охрана и поддръжка на гарите. Тази сума обаче зависи от приходната част на бюджета за тази година и по всяка вероятност или ще отпадне, или ще бъде по-малка.
В антикризисната програма на БДЖ вече е предвидено да се определят изгодни за клиентите тарифи, за да превозват товарите си по релси. Днес и генералният директор на жп инфраструктурата Антон Гинев обяви, че обмисля да намали таксите за превозвачите. От поисканите 120 млн. лева допълнително финансиране за железниците по бюджета за следващата година съветът на тройната коалиция даде съгласие само за 94 млн.
Петър Мутафчиев, министър на транспорта:
- Аз очаквам, че при едни по-добри приходи тази сума да бъде допълнена от приходите за 2008 г., но това е под въпрос. В края на краищата е важно дали ще се изпълни приходната част за 2008 г.
До този момент превозвачът БДЖ и жп пътищата са получили по 30 млн. лева от първото разпределение на бюджетния излишък. Тези пари не трябва да се дават за заплати, предупреди министърът. В железопътната инфраструктура обаче са похарчили 10 млн. точно за това и преди два дни заявиха, че едва са покрили парите за заплати за октомври и ноември.
Антон Гинев, генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура":
- Очакваме помощ от държавата, за да разплатиме задълженията на компанията. Основно проблемът ни е, че приходите ни от такси на месец са вече в размер на коло 9 млн. лева, разходите за заплати са ни 15 млн.
Към този омагьосан кръг през седмицата се добави и една ефирна история - Съветът на директорите на БТК реши да продаде управлението, което разпространява радио и телевизионния сигнал в страната на австрийци. Всички в държавата останаха изненадани, включително и военните, които ползват ефирната мрежа. Притежателят на златната акция в БТК, който има право на вето, заяви:
Петър Мутафчиев, министър на транспорта:
- Аз ще искам този въпрос да се разгледа в Общото събрание, където ние имаме златна акция. И в зависимост от позицията съответно ние ще предпиремем по-нататък действия, ако условията, при които се извършва продажбата не отговарят на интересите на страната.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин
"Мяра": Липсата на нов бюджет ще се отрази реално на жизнения стандарт у нас според над 60% от българите
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"
Взрив уби руски генерал, докато във Флорида текат преговори за Украйна