ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

14 000 двойки по математика изчезнаха между първия и втория модул на теста

22077
Чете се за: 01:44 мин.
Още

Пред неразрешим казус постави днес просветното министерство учители, ученици, родители и журналисти. 14 хиляди двойки на седмокласници по математика изчезнаха между първия и втория модул на теста. Двойките на първия модул са 17 хиляди, а общо от двата едва 3 хиляди. Според министър Кунева нищо не е нагласено и това са реалните факти.

Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Изпитът по математика след 7-ми клас се състои от два модула.Първият е по-лесен и съдържа 20 въпроса. Вторият е много по-труден, състои се от четири по-сложни задачи и обикновено се използва за отсяване на учениците за математическите гимназии. Днес просветното министерство обяви, че двойките по математика на първия модул са 17 893.

      Диян Стаматов, зам.-министър на образованието и науката: Възможно е ученик да има двойка на първия модул,но да е продължил да работи и то без проблем на част от задачите по втория модул и да е изкарал по-високи точки, оценка на втория модул отколкото на първия модул.

      Така в крайна сметка общо от първи и втори модул двойките били едва 3 881. Грубо казано, тъй като точни данни засега няма, това означава, че 14 хиляди деца, след като са получили двойка на лесния модул са се справили с далеч по- сложния - нещо, което изглежда меко казано невероятно.

      Юлия Душкова, учител по математика 125-то СОУ: Нямам обяснение аз на този факт. Според мен няма как децата да не са успели да се справят на първи модул, а да са успели на втори да се справят. Децата, които са успели изобщо да се справят в двата модула, вероятно са го направили и в двата такива.
      Емилия, 7 клас 125 -то СОУ: Първи модул е по-лесен, общо взето начините за решаване са еднакви, има еднакви теореми и общо взето, ако не можеш да се справиш с първия няма как да се справиш с втория.

      Веднага се появиха и съмнения, че резултатът е нагласен.

      Меглена Кунева, министър на образованието и науката: Ние не сме правили никакви операции със данните, които ви съобщаваме, първи модул, втори модул, двойки и на двата модула, това е което можем да ви кажем. Това са фактите, ние ви изнесохме модул по модул какви са фактите в изпитите.

      От министерството се опитаха да дадат това обяснение - ако дете има на първия модул 15 точки и двойка, а от втория е решило нещо съвсем малко и има 1 точка така точките стават 16 и това е тройка. Но това означава, че две двойки правят една тройка, което е нонсенс.

      ;

      Трябва да се каже обаче и нещо много важно -самата скала за превръщане на точките от теста в оценки също е занижена тази година. Миналата година тройка се е пишела за 18 точки, сега за едва - 16. Занижената скала и 17 хиляди двойки на първия модул въпреки това занижаване показват, че випускът наистина се е представил зле. Всичко това поражда въпроса- ако двойките бяха останали 17 хиляди как щяха да се напълнят гимназиите след 7-ми клас и какви проблеми на държавата щяха да се създадат.

      Меглена Кунева, министър на образованието и науката: Ако в тази ситуация няма, ние действаме с реални факти, анализираме реалните факти и правим така, че всяко българско дете да има гаранция за добро образование.

      Като обобщени резултати и по български, и по математика тази година успехът е по-слаб от миналата. Процентно двойките по математика са два пъти повече от миналата година и то при отчетени само 3 881 двойки. Слабите оценки по български също от 9481 за първия модул стават едва 759 след двата.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?