Седем милиона лева от предвидените за капиталови разходи средства ще бъдат пренасочени за изплащането на закъснелите заплати в Националната компания "Железопътна инфраструктура". Това обяви министърът на транспорта Александър Цветков. "Това ще стане на цената на замразяването на повечето от останалите разходи в НКЖИ, за което държавата ще натрупа още дългове през 2010 година", уточни Цветков.
Седем милиона лева от предвидените за капиталови разходи средства ще бъдат пренасочени за изплащането на закъснелите заплати в Националната компания "Железопътна инфраструктура". Това обяви министърът на транспорта Александър Цветков. "Това ще стане на цената на замразяването на повечето от останалите разходи в НКЖИ, за което държавата ще натрупа още дългове през 2010 година", уточни Цветков.
Български държавни железници и Националната компания "Железопътна инфраструктура" са доведени до фалит. Това обяви днес министърът на транспорта Александър Цветков. Според него това е умишлена политика на предишните управляващи и то от години.
За забавянето на заплатите е виновна не само икономическата криза, но и разхищаването на държавната субсидия от предишните управници. Това е довело НКЖИ и БДЖ до фалит, заяви транспортният министър:
Александър Цветков - министър на транспорта:
"Закъснението на заплатите е заради намаляването на дейността от по-малко приходи, но основният проблем е авансовото изхарчване на субсидията. При нормално й разпределение тя гарантира навременното и равномерно изплащане на заплатите!"
Синдикатите посрещнаха днешното решение на транспортното министерство с умерен оптимизъм. Обясниха пред "По света и у нас", че обмислят временно спиране на протестите:
Петър Бунев - председател на синдиката на железничарите, КНСБ:
"Тези 7 милиона лева решават проблема само със закъснялата заплата за август! А какво ще се случи с парите за септември, октомври, ноември. Това е добро, но частично решение. Така, че ние сме готови по всяко време да водим преговори и да бъде всичко скрепено със споразумение. Другото остава в пространството като добро пожелание!"
Транспортното министерство започва структурна реформа в БДЖ за излизане от кризата. Трите дружества на превозвача - за пътнически, товарни превози и тяговите товари се обединяват. След сливането им дирекции и звена се съкращават наполовина и това, според министърът ще спестява по 1 млн. лв. годишно на БДЖ.
Цветков уточни, че няма да се съкращават повече от досега заявените 2 000 служители в БДЖ. Там ще бъде създадено нов отдел - за маркетинг. Цветков обясни, че в БДЖ и НКЖИ е назначен одит. Отсега обаче се знае, че дълговете на превозвача достигат 290 млн.лева. Не по-розово е положението и в инфраструктурата. Там само до края на годината задълженията към доставчици ще стигнат близо 100 млн. лв.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин