ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
На работа по празниците: Колко ще ни платят?
Чете се за: 02:10 мин.
Колко дни ще почиваме през 2026 г.?
Чете се за: 02:55 мин.
ЧЕСТИТО РОЖДЕСТВО ХРИСТОВО!
Чете се за: 02:42 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Какъв трябва да е статутът на маршрутните таксита?

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 00:53 мин.
У нас

Според Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на застрахованите и пострадали при катастрофи, отговорността за сосбтвеното си здраве носят самите пътници, които се возят правостоящи в маршрутките. Вили Лилков, общински съветник от ДСБ, контрира, че и двете страни имат вина за опасността, която грози правостоящите пътници. В маршрутните таксита има 14 до 15 седящи места, 7 правостоящи и по 1 място за инвалид, което обаче се използва от пътници, които са прави в превозното средство.

какъв статутът маршрутните таксита

Според Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на застрахованите и пострадали при катастрофи, отговорността за сосбтвеното си здраве носят самите пътници, които се возят правостоящи в маршрутките. Вили Лилков, общински съветник от ДСБ, контрира, че и двете страни имат вина за опасността, която грози правостоящите пътници. В маршрутните таксита има 14 до 15 седящи места, 7 правостоящи и по 1 място за инвалид, което обаче се използва от пътници, които са прави в превозното средство.

Тодоров обясни, че шофьорите на маршрутни таксита правят изключително много нарушения по пътищата. Дори при съвсем лек пътен инцидент, какъвто е „чукването" на два автомобила един в друг, пътниците вътре са тежко пострадали, разясни още той. Трябва да има ясни правила, които да се спазват, трябва да има ежедневен контрол.

Вили Лилков обясни, че има няколко нива за контрол. Първото е, че за всяка маршрутна линия има контрольор, който е служител на частната фирма. Другите нива са Държавната автомобилна инспекция и общината. В този бранш има глад за квалифицирани шофьори, каза още Лилков.

Витан Андреев, председател на Съюза на маршрутните превозвачи, заяви в телефонно включване, че всяка фирма си има вътрешен контрол. Той отказа да се ангажира с данни колко шофьори са били санкционирани от началниците на фирмите, но отбеляза, че ще има подобрение в качеството на услугата, защото в момента тече подмяна на автопарка.

Вили Лилков разясни, че контролът по маршрутните таксита е вменен на кмета на Столична община. Той прогнозира, че ако бъде забранено возенето на правостоящи в маршрутките ще има спад и дори отказване от този бизнес.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?