Забравете за цитрусови плодове, зехтин и вино от Испания. Вече говорим за коли. Те представляват най-големият износ на страната. Испания е вторият най-голям производител на автомобили в Европа след Германия. И това - при условие, че собствениците на марките са чужди компании. В завода на Форд край Валенсия се създават нови модели и нови работни места.
Пепе Перес, мениджър за комуникациите в завода, обяснява, че преди Форд да се настани тук през 1973 г. районът е бил замеделска площ, но с идването на компанията се индустриализирал. Форд Куга създава 1100 нови работни места и 800 милиона евро инвестиции.
Промяната беше приветствата радушно в Испания, където безработицата е около 26 процента.За да запазят статуквото синдикатите във Валенсия се съгласиха на замразяване на заплатите. Испанската производителност силно контрастира с борещата се Пежо-Ситроен€ Френската компания загуби 5 милиарда евро през 2012 г. и в сътрудничество с китайската Дунфън мотор груп опитва да се измъкне от спиралата надолу.
Заплатите в автомобилната индустрия в Испания са почти същите като в повечето европейски страни. Те обаче са двойно по-големи отколкото в Чехия, например.
Автор: Емилия Запартова