Ползващите столичното метро имат с половин час повече свободно време, отколкото тези, които предпочитат наземния транспорт. Това сочат изчисленията на “Метрополитен”. Според тях последното разширение на метрото е довело и до намаление на броя на движещите се автомобили в София с 21 хиляди на ден.
Ползващите столичното метро имат с половин час повече свободно време, отколкото тези, които предпочитат наземния транспорт. Това сочат изчисленията на “Метрополитен”. Според тях последното разширение на метрото е довело и до намаление на броя на движещите се автомобили в София с 21 хиляди на ден.
Макар и слабо, разреждането на трафика заради метрото е понижило с 14 % на пътните инциденти. За година са спестени 9 500 тона гориво, а изхвърлените в атмосферата вредни газове с 11 500 тона. За това от “Метрополитен” обещаха, че ще спазят срокове на строителството.
Стоян Братоев – директор на “Метрополитен”- София: "Целта е от сегашните 18 км, през есента на 2012 година метрото да има вече 31 км, а от сегашните 170-180 хиляди на ден пътници. 2012 година да возим 420 хиляди."
И още една полза. По-масовото ползването на метрото в бъдеще ще накара частните превозвачи да не вдигат цените. Така по прости сметки столичани ще спестяват към 20-30 лева на месец. Освен това метрото ще става все по-редовно, обеща Братоев.
Стоян Братоев – директор на “Метрополитен”- София: "Столична община прави процедура за още три влака и следващата година те трябва да са готови. От 1 септември нашата задача е да намалим интервала на движение и да стане 3.15 до 3:20 секунди."
Според прогнозите на столичната общината прекият и косвен ефект от преките и косвените ползи ще достигне към 70 млн. лева годишно.
Какво се случва, когато бюджетът не е приет навреме - анализ на Фискалния съвет
Картата на неравенството по рафтовете: Големите вериги в София са 244 и едва 3 във Видин