ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

 

Българската Коледа събра 2 милиона и 200 хиляди лева въпреки кризата

bnt avatar logo от Петя Тетевенска
A+ A-

Благотворителната инициатива Българската Коледа 2009 успя да събере близо 2 милиона и 200 хиляди лева, въпреки че това издание на кампанията беше проведено в година на криза. Това отчете днес президентът Георги Първанов на среща с организаторите и участниците в кампанията. “Нека обаче да е много ясно, подчерта президентът, няма благотворителна кампания, която може да замести ролята на държавата или да оправдае абдикацията на българската държава от системата на здравеопазването”.

българската коледа събра милиона 200 хиляди лева въпреки кризата

Благотворителната инициатива Българската Коледа 2009 успя да събере близо 2 милиона и 200 хиляди лева, въпреки че това издание на кампанията беше проведено в година на криза. Това отчете днес президентът Георги Първанов на среща с организаторите и участниците в кампанията. “Нека обаче да е много ясно, подчерта президентът, няма благотворителна кампания, която може да замести ролята на държавата или да оправдае абдикацията на българската държава от системата на здравеопазването”.

Георги Първанов – президент на Р България: "Не може на здравето да се гледа като на стока. Не може здравеопазването, системата на здравеопазването да се преструктурира, да се организира единствено на базата на финансовите критерии. Трябва да има морални, трябва да има професионални, трябва да има комплекс от критерии, които да ни позволят да направим тази така и безусловно необходима здравна реформа, но така че това да бъде реформа, осигуряваща здравеопазване за всички и за всеки."

Над 50 български болници са подпомогнати вече от Българската Коледа. Нови 38 заявки чакат за подкрепа и 240 писма от родители с болни деца. Решенията ще се взимат от специалистите за всеки конкретен случай.

Доц. Маргарита Цонзарова – Национална кардиологична болница: "Това е начинът да се помага извън държавата на детското здравеопазване."

Президентът благодари на Българската национална телевизия и всички партньори за съпричастието и усилената работа. През ноември и декември миналата година БНТ излъчи близо 150 журналистически разработки за Българската Коледа и излъчи галаконцерта на кампанията, по време на който бяха събрани над половин милион лева.

Уляна Пръмова – генерален директор на БНТ: "Имахме сериозни проблеми, като всички в държавата, но въпреки всичко мога да кажа, че отношението и духът, с който тази кампания се работеше в националната телевизия, не беше променен по сравнение с предишната, независимо от финансовата криза."

Приоритет на БГ Коледа 2009 ще бъде детската офталмология и неврология, както и детското и майчиното здравеопазване – най-висшата кауза, на която е посветена кампанията.

Атанас Пенев – БТР: "Всеки се чувства малко по-добър, когато успее да направи добро. Човек се поздравява вътрешно, че ето и тази година се е опитал да бъде малко по-добър, малко по-човечен и че не е само въпросът ти да си изкараш добре Коледата, а и хората около тебе. Дори и непознатите. Нали затова е Коледа!"

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?