Полша ще проведе свое разследване за причините, довели до трагичната катастрофа на Ту-154 край Смоленск. Едно е ясно, обаче, коментират световните медии. Тази трагедия разкрива неприятни истини около състоянието на полските правителствени самолети.
Полша ще проведе свое разследване за причините, довели до трагичната катастрофа на Ту-154 край Смоленск. Едно е ясно, обаче, коментират световните медии. Тази трагедия разкрива неприятни истини около състоянието на полските правителствени самолети.
Знаци, предупреждения и инциденти във въздуха и на земята съпътстват от доста време авиоотряда на полското правителство. Някои от официалните самолети в него са на 40 години. Злополучният ТУ-154, който се разби вчера край Смоленск, е произведен през 1990-та. Спиран е няколко пъти от полети заради технически проблеми, а миналата година му е бил направен основен ремонт.
Полското правителство притежава и втори самолет от същия тип. Говори се, че президентът Качински и премиерът Туск няколко пъти са влизали в спор по въпроса кой има право да използва резервния ТУ при държавни посещения и срещи на високо равнище на Европейския съюз.
Кабинетът във Варшава отдавна обсъжда подмяната на правителствения авиоотряд. Тези мерки, обаче, са свързани с големи разходи. Които естествено биха породили недоволство сред избирателите, особено по време на криза. След като премереният риск се оказа недобре премерен, идва закъснелият извод: че висшите представители на държавата трябва да пътуват с по-надеждни самолети.