От днес до пролетта в Германия шофьорите са задължени да се движат само със зимни гуми. И понеже и във Федералната република някои чакат последния момент, сега търсенето е толкова голямо, че производителите едва смогват. Цените междувременно са се покачили. А зимата връхлетя страната с цялата си мощ.
От днес до пролетта в Германия шофьорите са задължени да се движат само със зимни гуми. И понеже и във Федералната република някои чакат последния момент, сега търсенето е толкова голямо, че производителите едва смогват. Цените междувременно са се покачили. А зимата връхлетя страната с цялата си мощ.
В Германския съюз на автомобилистите са категорични, че който закъснее е наказван от търговците. От организацията не проявяват никакво разбиране към тези, които едва след като падне снега се сещат да оборудват колата си.
Жаклин Грюневалд, Германски съюз на автомобилистите:
- Който сега бъде засечен с летни гуми ще трябва да плати 40 евро глоба – двойно повече от преди. Стигне ли се до катастрофа, тогава наказанието вече е 80 евро, плюс отнемане на точка от талона.
В Германия за зимни гуми се смятат всички, които имат знак M и S – това са първите букви на немските думи за киша и сняг. Т.нар. целогодишни гуми също вършат работа. Всеки сам може да провери колелата си според профила на грайфера, чиято дебелина трябва да е минимум 1,6 мм.
Паркирани автомобили няма да се санкционират. В момента в Германия най-големият проблем е получаването на час за смяна на гуми.
Гюнтер Шмид, автомонтьор:
- Наистина сме много натоварени. Търсенето просто не спира. Вече работим почти денонощно, защото иначе не смогваме.
Изследванията доказват, че смяната на гуми действително има смисъл. Експертите обаче знаят, че произшествия ще продължават да се случват, защото и през зимата, превишената скорост води до катастрофи.