ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как се приема идеята за реформата в образованието

Чете се за: 01:16 мин.
Още

По време на кръгла маса просветният министър Тодор Танев представи днес идеите си за нова образователна структура.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

По време на кръгла маса просветният министър Тодор Танев представи днес идеите си за нова образователна структура. Предвижда се етапите в образованието от два да станат четири, като се въвежда за първи път и новата степен - интегрални професионални колежи. Те ще свързват средното и висшето образование и ще подготвят майстори и мениджъри за бизнеса.

Реформа в образованието, която свързва всички сфери в едно цяло. Така се появяват две нови степени: втората - колежите и четвъртата - Центровете за върхови постижения в науката. Засега по-голям интерес предизвикват колежите. Какво казва бизнесът?

Иван Бойков, зам.-председател на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България: Принципно одобряваме, защото това звено в момента липсва, ние изпитваме големи трудности в частта обучение на работници и обучение на майстори, може би колежът ще покрие по отношение на майсторите.

За бизнеса е важно, че е възможно още след 10-ти клас учениците да получават професионална подготовка. Сега фирмите били принудени сами да обучават младежите. Дали обаче ще има ученици, желаещи да отидат в тези колежи при положение, че ще учат една или две години повече, ако решат да имат и висше.

Даниела Везиева, зам.-министър на икономиката: Определено смятам, че ще има такива деца, вижте децата не са еднакви, една голяма част наистина са мотивирани да бъдат доктори, педагози, юристи, но една част от тях са си чисти техничари и те ще си намерят своето място.

Дали висшите училища са съгласни с новата структура? Именно те ще трябва да поемат колежаните и да ги обучават две години за висше образование.

Проф. Стати Статев, ректор на УНСС: За мен идеята тепърва предстои да се избистря, защото е много сложно някъде другаде някой да е учил две години и след това за още две години да получи бакалавърска степен.

Проф.Статев смята по-скоро, че не трябва да се отричат традициите на сегашните професионални гимназии. Самите те също не се предават.

Христо Петев, директор на Професионална гимназия Елхово: Смятам, че училищата от професионалното образование биха могли да поемат част от функциите на тези нови професионални колежи. Може би истината е там да видим кой е по-добрият и кой ще остане на пазара.

Все пак г-н Петев признава, че ако колежите тръгнат сега, част от учениците му веднага биха се записали.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?