ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Криза в строителния бранш

bnt avatar logo от Весела Смилец
A+ A-
Чете се за: 01:13 мин.
Икономика

Ако до май търговете по оперативните програми на Европейския съюз не се проведат, през есента строителният бранш ще изпадне в колапс и ще поведе икономиката надолу минимум с 2 до 3 процента. Това прогнозира председателят на Камарата на строителите Симеон Пешов. Тежкият удар на кризата върху строителството стана основна тема на конференция под егидата на вицепремиера Меглена Плугчиева за инфраструктурните проекти у нас.

криза строителния бранш

Ако до май търговете по оперативните програми на Европейския съюз не се проведат, през есента строителният бранш ще изпадне в колапс и ще поведе икономиката надолу минимум с 2 до 3 процента. Това прогнозира председателят на Камарата на строителите Симеон Пешов.

Тежкият удар на кризата върху строителството стана основна тема на конференция под егидата на вицепремиера Меглена Плугчиева за инфраструктурните проекти у нас. От бранша поискаха парламентът да приеме до две седмици промените в законите за ВИК сектора, за да се навакса закъснението при проектите по ОП "Околна среда".

75 процента от фирмите в пътното строителство са без поръчки, единственият шанс за компаниите в бранша е да се отпушат публичните инвестиции. Вицепремиерът Плугчиева обяви, че вече са дадени указания на министерствата, които управляват инфраструткурните проекти да изтеглят процедурите по проектите не по-късно от юни.

Симеон Пешов, председател на Камарата на строителите:
"Моля ви, април и май всички тези търгове да се проведат... Дайте, освободете фондовете за Тракия, за Струма, за проектите от ОП Води, за да помогнете не на строителите, не на частниците, а на икономиката на България".

Също толкова емоционален беше призивът на Симеон Пешов към контролните органи на Брюксел да преустановят проверките в Националната агенция "Пътна инфраструктура", за да може хората там да работят спокойно.

Симеон Пешов, председател на Камарата на строителите:
"Господин Расмусен, няма корупция и непрозрачност в НАПИ в момента, предайте в ЕС. Един лев не е поискан от строителите от година и половина комисионни. Защо го казвам - спрете непрестанните проверки в НАПИ - там непрекъснато има някой, който проверява".

Отговорът беше ясен - наблюдението на работата в пътната агенция ще продължи и това е в интерес на българските фирми, за да се разделят със старомодния начин, когато в търговете не са побеждавали най-добрите цени.

Карстен Расмусен, Ген. дирекция "Регионална политика" в ЕК:
"Работим по много прозрачен и честен начин с България и изобщо не преследваме политически цели. Това, което не мога да ви обещая е, че ще оставим пътната агенция сама. Там ще продължим по правилата на играта, които се прилагат и в Германия, и в Англия и в Испания".

Симеон Пешов поиска още защитата на София и Брюксел срещу конкуренцията на строителни фирми извън ЕС, които по думите му предлагат дъмпингови цени, защото пряко или косвено са субсидирани от държавите си.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?