Интернет остана територия без забрани и ограничения за агитация в изборния ден. Някои от политиците останаха активни в социалната мрежа и дори открито призоваваха хората да гласуват. Други пък само благодариха на своите привърженици.
Интернет остана територия без забрани и ограничения за агитация в изборния ден. Някои от политиците останаха активни в социалната мрежа и дори открито призоваваха хората да гласуват. Други пък само благодариха на своите привърженици.
Всеки политик, който искаше да е модерен по време на тази кампания, си направи профил във фейсбук. Дали обаче това беше достатъчно?
Пламен Русев: - Трябва да си харизматичен, трябва да имаш мисия и трябва да си честен. В интернет политиците не правят комуникация. Те изпращат послания. Решиха, че покрай изборите трябва да добавят всеки един, който е активен и който има някакво ниво на влияние онлайн, което беше, разбира се, най-голямата им грешка, защото когато започнат да ти досаждат, колкото си по-влиятелен, толкова повече, това, което не харесваш, става видно.
Така много политици бързо оформиха т. нар. групи от фенове. И започнаха да ги броят, сякаш броят гласове.
Пламен Русев: В социалните медии хилядите не са важни, важно е онези, които са там, да са отдадени, да са готови да направят нещо, за което се говори, не да се просто присъстващи статисти и съответно да вярват в това, за което се говори. Ако говорим само да покажем, че имаме много бройки, това няма да се отрази на изборите, така че много малко хора ще реагират на това, че някой е много избран.
Затова няма как да съдим за изборните резултати според подкрепата във фейсбук. Нещо повече, политиците, които интернет потребителите харесват, като че ли не се радват на същата подкрепа в реалността.
Пламен Русев: Хората в интернет не следват важните, а следват интересните. Следват тези, които са лидери на тяхното мнение в момента. Но това, че той има най-много фенове онлайн, не означава, че ще спечели. Ако това ме питате, със сигурност не е така. Просто означава, че една голяма група от хора са заявили своята потребност да направят това волеизявление и да кажат да ние сме срещу това. Не са казали да, ние ще излезем да се бием.
И така дали успяха политиците да стигхат до хората във фейсбук ще стане ясно с окончателните изборни резултати.