Да се създаде национална стратегия за насърчаване на износа, настоява новоучредената асоциация на българските износители. В нея членуват около 25 % от най-големите компании у нас.
Според тях, за да има ръст в българската икономика, трябва да има държавна политика, която да стимулира износа на готова продукция, а не само на суровини. Според асоциацията спадът в износа от началото на годината се дължи на влошената икономическа обстановка на основни търговски партньори на страната ни като Италия и Гърция. Затова бизнесът би приел като успех, ако нивата на експорт през 2012-та година достигнат миналогодишните резулатати.
От асоциацията изчислиха още, че активните потребители на вътрешния пазар са около 3 млн. и това не е достатъчно, за да се обезпечи ръстът в производството и търговията.
Растежът в икономиката можел да дойде единствено при засилен износ, смятат още от асоциацията. Затова обаче е необходимо да се разработват нови ниши и пазари за традиционни сектори за България като металургия, машиностроене и хранителна промишленост.