Асфалтово-бетонното покритие на пистата на летище София тези дни няколко пъти се нагря до рекордните 65 градуса по Целзий, научи "По света и у нас". Това налаложи температурата на полoсата да се мери непрекъснато. Въпреки това градусите са под критичната норма и затова все още не се налага изкуствено охлажадане на нажежената писта, обясниха от летището.
Асфалтово-бетонното покритие на пистата на летище София тези дни няколко пъти се нагря до рекордните 65 градуса по Целзий, научи "По света и у нас". Това налаложи температурата на полoсата да се мери непрекъснато. Въпреки това градусите са под критичната норма и затова все още не се налага изкуствено охлажадане на нажежената писта, обясниха от летището.
За да бъдат пренасочвани или отменени полети, температурата на асфалтовото покритие трябва да надхвърли 100 градуса, успокоиха от летище София. Оттам успокояват, че измерените рекорди не биха могли да доведат до деформация на пистата при кацането на тежащ стотици тонове самолет. За всеки случай обаче вече са предприети допълнителни мерки.
Христо Щерионов - директор "Осигуряване на полетите", летище София: "В случай, че се забележат проблеми или нарушения на асфалто-бетонната настилка, тези участъци се извеждат от експлоатация, премаршутират се самолетите така, че експлоатацията им да е безопасна!"
Заради жегата температурата на асфалта и сантиметрите въздух над пистата се мерят непрекъснато. Освен стотиците параметри за безопасност особено изострено е вниманието към джантите и гумите на самолетите.
Христо Щерионов - директор "Осигуряване на полетите", летище София: "При кацането, при триенето се достига много висока температура, но има допълнителни технически средства. Те са екипирани с т.нар. лесно стопяеми пробки, които ако се повиши температурата на гумата, те изпускат въздух, за да се предотврати пръсване на самата гума!"
Огромната разлика на външните температури при полет на 10 км. височина и при кацане, която може да надмине 50 градуса също не носи риск, твърдят експертите. Заради малко по-високи температури в арабския свят например през лятото забраняват дневните полети. Ние очевидно сме далече от такава опасност.