Агенцията по вписванията ще предоставя 9 нови електронни услуги за гражданите и бизнеса, за да улесни взамодействието между имотният регистър и кадастралният регистър. Целта е да се ограничат имотните измами и да се улесни обслужването на клиентите.
С новите услуги ще може да се регистрира сделка по електронен път или да се получи справка за тежестите на даден имот по интернет. Ще бъдат уеднаквени и данните в имотния и кадастралния регистър.
Зорница Даскалова, изпълнителен директор на Агенцията по вписванията: "Всички знаем, че в момента в системата има много грешки и те трябва да се изчистят. Новите електронни услуги ще се минимум 9. Те са много различни по видове, главно са свързани със справки, които могат да се правят за бъдещи сделки."
Така заедно с намаляване на административната тежест, ще стане възможно и проследяването на лицата, които са търсили или търсят справки за даден имот, защото в новата система ще се влиза само с регистрация. От Нотариалната камара предлагат и съзадаване на електронно досие на имота.
Димитър Танев, нотариус, председател на Нотариалната камара на Република България: "Като има досие на имота, съответно се гарантират в много по-голяма степен, справките по него, а справките възпрепятстват съдебни спорове. Затова са необходими достоверни справки и така не може да има лъжливи действия, измами и т.н."
От Агенцията по вписванията ще предложат и законови промени, за да се реализира "Надграждането на имотния регистър". То е на стойност 1,5 милиона лева, а срокът за изпълнението му е 18 месеца.