Американският авиогигант Боинг показа какви ще са промените в извадения от употреба масов модел на пътнически самолет 737 „Макс“. Около 370 машини от този тип останаха на земята след две тежки катастрофи, отнели живота на над 340 души.
За да полети отново 737 МАХ, компанията от Сиатъл инсталира нов софтуер за управление на спорната система за автоматична корекция на ъгъла на атака, позната като MCAS.
Смята се, че агресивната намеса на MCAS е отнела контрола на пилотите на двата катастрофирали самолета в Индонезия и Етиопия, като в случая с индонезийския полет е навела носа на самолета повече от 20 пъти, въпреки опитите на екипажа да предотврати това.
Новият софтуер ще изключва MCAS много по-бързо, отколкото досега, като системата ще става неактивна автоматично, ако между нейните сензори и други показания на системите на самолета има прекалено голяма разлика.
;В допълнение, всички пилоти, които управляват 737 „Макс“, ще преминат допълнително обучение на компютърен симулатор след критики, че действието на MCAS не е било подробно описано в наръчниците, давани на екипажите преди полет.
Майк Синет, един от заместник-директорите на „Боинг“ каза, че в момента вървят изпитания на новия софтуер за MCAS, които включват полети под наблюдението на Федералната служба на САЩ за авиацията, но не се ангажира кога 737 „Макс“ ще могат да летят отново.
За „Боинг“ моделът е ключов, защото това е най-масово продавания им самолет в производство.
За 737 „Макс“ има няколко хиляди поръчки от авиокомпании по целия свят и моделът се явява решаващ в борбата на „Боинг“ с другия крупен производител на пътнически самолети „Еърбъс“.