ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Инж. Лазаров представи новия план за продължението на АМ "Струма"

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:02 мин.
У нас

Имало е предупредителни знаци за намаляване на скоростта в района, където са работили Боян Петров и Андрей Ковачев в Кресненското дефиле, каза инженер Лазар Лазаров в "Денят започва". Те са изследвали околната среда, за да предоставят мерки на Агенция "Пътна инфраструктура" при изграждане на нов път. Проектът предвижда да има второ трасе в източната част и в него ще бъдат построени няколко тунела. Трасето няма да е като типична магистрала. Пътят се очаква да бъде завършен през 2020-та година.

Инж. Лазаров представи новия план за продължението на АМ Струма
Инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ : Малко преди самото местоположение на инцидента е било сигнализирано в пътни знаци за каране по-внимателно в района, в който Боян Петров и Андрей Ковачев са работили. А отделно те са били на отбивката.

Лазаров обясни, че Агенция „Пътна инфраструктура“ е работила съвместно с НПО-та, които е трябвало да направят оценка на околната среда в района, за да се предоставят на проектантите мерки, които да заложат при реализиране на безопасен път в дефилето. Именно затова Петров и Ковачев са били там.

За първи път проектът за района бе показан. Той ще има второ трасе в източната част и в него ще бъдат построени няколко тунела. Трасето няма да е като типична магистрала. Пътят се очаква да бъде завършен през 2020-та година.

Предвижда се сегашното платно на Кресненското дефиле да бъде обновено и движението по него да бъде пуснато еднопосочно в две летни в посока гръцката граница. Движението от границата към София пък ще става в новопостроено двулентово платно, което ще преминава на изток от дефилето по Кресненското плато. Така трафикът ще бъде улеснен и обезопасен. За последните 3 години при катастрофи в Кресненското дефиле са загинали 40 души, ранените са над 250.

Инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ : Кресненското дефиле е сеизмичен район, затова не може да се говори за тунел там. Вариантът е да има едно трасе на магистралата, която ще преминава оттам, другата да е източно разположена, ние затова работихме с Петров и Ковачев за екологична оценка на района. Районът в Кресненското дефиле не е безопасен въобще и търсим варианти, няма как да се направи чисто нова магистрала извън Кресненското дефиле, понеже няма средства, това сме го обсъждали с еколозите. Само едната лента ще е извадена в източна посока.

Вижте целия разговор в "Денят започва".

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?