За адекватно място на предметите музика, рисуване и хореография в учебните програми се обявиха днес преподаватели от цялата страна. Пловдив беше домакин на национална кръгла маса за ролята на изкуствата в новия просветен закон. По време на дискусиите...
За адекватно място на предметите музика, рисуване и хореография в учебните програми се обявиха днес преподаватели от цялата страна. Пловдив беше домакин на национална кръгла маса за ролята на изкуствата в новия просветен закон. По време на дискусиите беше поискано профилираните училища да си партнират с пловдивските висши учебни заведения и професионалните ансамбли.
Специалистите по изкуства настояват новият образователен закон, който ще започне да действа от следващата учебна година, да запази досегашния статут на хореографията като профил, а не като учебен предмет. Така децата няма да бъдат ощетени при профилираната подготовка.
Таня Николова, директор на СОУ „Св. Св Кирил и Методий”: "За нас е много важно този профил да съществува, защото това, което мен ме притеснява е, че ако няма профил хореография реално децата, които ще се занимават до 10-и клас, ще бъдат демотивирани да продължат 11 и 12-и клас."
Преподавателите настояват още училищата да не се наричат специализирани или неспециализирани.
Величка Николова, директор на 144 СОУ - София: "Да се намери някакво по-подходящо име, защото не може едно голямо, хубаво СОУ, което развива талантите на България, което показва как се възпитават и обучават деца, да се нарича неспециализирано."
Въпреки че новият закон касае предучилищното и училищното образование в подкрепа на колегите си по изкуства днес се обявиха и от няколко висши училища.
Проф. Костадин Бураджиев, зам.-ректор на АМТИИ – Пловдив: "И ние като висши училища да можем да взимаме активно участие в изработването на учебните планове и програми, да подпомагаме колегите в училищата, за да можем пък съответно да имаме добре подготвени студенти."
От гилдията на учителите по музика, рисуване и хореография заявиха, че вече са постигнали напредък по наредба 4, която касае учебните планове и броя на часовете.
Величка Николова, директор на 144 СОУ - София: "Надявам се следващият министър, който и да е, да не махне с лека ръка и да каже това не е вярно, ще правим нещо ново."
Специалистите разчитат, че министерството ще подкрепи децата, които искат да изучават изкуство в средното им образование.