Американският журналист и автор на бестселъри с пътеписи и анализи Ерик Уайнър представи в София рецептата си за оцеляването на журналистиката в съвремения свят. Според него, това можа да стане само ако тя се позиционира в бизнеса на мъдростта. Уайнър е специален гост на Шестия световен конгрес на информационните агенции, организиран от БТА
This is a modal window.
„Аз всъщност мисля, че бъдещето на журналистиката е светло, но различно“, споделя американският журналист и автор на бестселъри с пътеписи и анализи Ерик Уайнър.
Обнадеждава ни. Не напразно. Знае как да ни убеди. Той не е обикновен лектор. Не чете умни мисли, а ги създава. Контактува с публиката, изненадва я. Обяснява ролята на журналистите. Казва им, че те са в бизнеса на мъдростта.
Ерик Уайнър - писател: Хората трябва да осмислят информацията и там мисля, че е ролята на журналистиката. Не само да предава информацията, а да помага на хората да я проумеят, защото те са претоварени.;
По-важното е да си прав, отколкото да си първи - казва ни Ерик Уйнър и съветва да позабавим темпото и да подхождаме с повече мисъл.
Ерик Уайнър - писател: Не правете интервютата си по имейла. Да, по-удобно е, но нещо се губи, когато контактът не е лице в лице. И всъщност трябва да мислите като философи. Повече журналисти трябва да бъдат какъвто е бил Сократ - да задават много дразнещи въпроси и да задават предположения.
Писател, журналист, пътешественик - за него думата ,,щастие" има обяснение.
„Щастието не е солово изпълнение, а по-скоро симфония“, допълва той.