Некоректни търговски практики при продажбата на автомобили втора ръка не са изключение. На технически неизправни автомобили се придава продаваем вид и се представят като перфектни - тези коли обаче са рискови на пътя и могат да поднесат неприятни изненади на шофьорите. В "Денят започва" по темата говореха Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и бивш началник на КАТ и Йонко Иванов - председател на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка.
This is a modal window.
Богдан Милчев подчерта, че най-важният критерий за автомобил втора ръка би трябвало да е качеството му.
Богдан Милчев, Института за пътна безопасност: Това е един пазар, който държавата е неглижирала през годините, държавните институции, оставили са го той да се саморегулира. Взаимоотношенията между купувач и търговец са оставени свободно, което чисто търговски е добре, но от друга страна, когато продаваме оръжие, защото автомобилът е оръжие за убиване, държавните институции трябва законодателно да решат някои проблеми и дефицити, които има в тази посока и един от тях е именно това, че определяйки цената като основен фактор при покупката на един автомобил, ние неглижираме качеството му.
Според Йонко Иванов отговорност колко качествен е закупеният автомобил втора ръка носи купувачът и допълни, че неразбиращите трябва да се обърнат към нужните консултанти. Той оправда онези, за които цената при закупуването на кола е приоритет с лошите пътища, които разбиват всеки един автомобил.
Йонко Иванов, председател на Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка: Напоследък доста се говори, че високата скорост причинява голяма смъртност по пътищата, както и за неизправността на автомобилите. Бих могъл да спомена, че само 7 загинали имаме от висока скорост, превишена скорост за изминалата година, а пък процентът е под 1% ПТП-та поради неизправност на автомобилите.
Той допълни, че „евтиното винаги излиза по-скъпо“ и това важи при автомобилите.