ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Километрични опашки от ТИР-ове в Румъния

bnt avatar logo от Автор: Теодора Узунова, Оператор: Валентин Косев
A+ A-
Чете се за: 01:01 мин.
У нас

Шофьори на тежкотоварни автомобили недоволстват от километрични опашки преди граничния пункт в Румъния. Водачите са принудени да чакат с часове  преди да минат през Дунав мост и да влязат в България. Заради тази ситуация, често на шофьорите им се налага...

Километрични опашки от ТИР-ове в Румъния

Шофьори на тежкотоварни автомобили недоволстват от километрични опашки преди граничния пункт в Румъния. Водачите са принудени да чакат с часове  преди да минат през Дунав мост и да влязат в България. Заради тази ситуация, често на шофьорите им се налага да нощуват на пътя от другата страна на река Дунав. Още за проблема, в следващия репортаж.

Валентин Великов от Русе пътува до румънската столица Букурещ по няколко пъти в седмицата. Мъжът разказва, че често се озовава на 10-киметрова опашка преди границата. Докато е принуден да чака, свършва и работно му време.

„Трябва да сме запасени с храна поне за два дена. Това са 100 километра до Букурещ, и назад още 100 – 200. Понякога се случва, за 15-часов работен ден, да не можем да се приберем от задръствания“, каза той.

Любителските кадри на колега на Валентин показват как румънски полицаи регулират движението на тежкотоварните автомобили. Мъжът обяснява, че причината за километричните опашки е бавната работа на служителите на граничния пункт в Гюргево.

Той каза: „Като започне трафикът, тогава вече по-бавно се обработват. Но започват да забавят умишлено. Иска ми винетка, пита за номера на камиона, номера на ремаркето. Докато напише бележката, моткат се.“

От Гранична полиция-Русе казаха за БНТ 2, че румънските им колеги работят на пълен капацитет. Признават обаче, че при струпване на повече камиони, работата се забавяла. Това обяснение обаче не успокоява Валентин и колегите му.

„Автомобилът не може постоянно да се пали и да се гаси, той работи на място дълги часове – това са разходи на горива. Ако има даден курс, автомобилът не може да пристигне навреме и курсът пропада. Това са разходи за фирмата“, каза Валентин.

Освен това камионите пътуват с еднодневна винетка в Румъния. А наложи ли се да нощуват там, трябва да закупят още една, която струва 50 румънски леи, или 22 лева.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?