ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Кой всъщност ни вози, когато се качваме в такси?

bnt avatar logo от Екип на БНТ 2
A+ A-
Чете се за: 01:39 мин.
У нас

Голяма група таксиметрови шофьори В София са напуснали фирмата, в която работят, след като в нея са били въведени задължителните таблети, върху които се изписва точния адрес на клиента. Припомняме, че новите устройства позволяват на таксиметровите...

Кой всъщност ни вози, когато се качваме в такси?

Голяма група таксиметрови шофьори В София са напуснали фирмата, в която работят, след като в нея са били въведени задължителните таблети, върху които се изписва точния адрес на клиента. Припомняме, че новите устройства позволяват на таксиметровите компании да приемат и изпращат поръчки, да следят за ремонти по трасето и да получават сигнали за нередности по време на изпълнението на курс. С екипът ни се свърза таксиметров шофьор от фирмата, за да разкаже на какви нередности е станал свидетел във фирмата. Как да разпозвате истинските таксита от фалшивите и какво улови скрита камера на екипът ни?

Срещаме се с шофьор на една от най-големите таксиметрови фирми в България, който пожела да запази анонимността си. Условно ще го наричаме Радослав. Разказва ни как водачи без завършено основно образование стават таксиметрови шофьори.

Радослав: "Във фирмата, в която работя, като въведохме таблетите, поскачаха една група хора. Искаха гласов канал. За една седмица над 100 коли се преместиха от нашата фирма и търсеха фирма, която има гласов канал.

Защо обаче шофьорите искат гласов ?

Радослав: "Искат гласов канал, защото не разбират на картата. А сигурно, защото да разбираш на каратата и таблета сигурно трябва да можеш да четеш. Не може човек, който не може да чете и да пише, по един или друг начин с пари си е купил документите, да работи каквото си иска и да се мислят за безнаказани."

Има обаче и шофьори, които освен че не знаят да четат, са и нелегални. А най-лесният начин да разберем дали едно такси е "менте" е...

Радослав: "Лепенките са сложени там, където има маркировка на стъклата, за да не може да се прочете реалната тарифа, разместени са тарифите. Самите цифри са на тарифата са изписани като с карфица."

Радослав ни разказва, че най-много измами с таксита стават около големите болници. Посочва ни спирката на Окръжна болница, защото стоянката пред нея е известна с това, че регламентираните тарифи не се спазват и такситата возят само след лична уговорка с клиента срещу точно определена сума. С екипът ни решаваме да си вземем такси именно от тази спирка и Радослав се оказава прав.

Качваме се в първото произволно избрано такси от стоянка на бул. "Цариградско шосе". Шофьорът ни казва, че от Окръжна болница до зала "Универсиада" таксито ще ни струва около 10 лв.

Шофьорът не пуска апарата, който отчита километрите и формира крайната цена за клиента. Въпреки, че според правилника за движение, разговорите с джиесем в автомобил са разрешени само с т. нар. устройство "хендс фрий", шофьорът не пуска телефона.

След като стигаме до крайната цел, казваме на таксиметровия шофьор, че слизаме, за да развалим пари. Така и не получаваме касова бележка.Връщаме се с камера и микрофон.

Обръщаме се към ИА „Автомобилна администрация", където подаваме сигнал за таксметровата измама. От там разпоредиха незабвна проверка. Въпреки бързата реакция на агенцията, данни за водача ще има, след като бъде бъде установена самоличността му. Причината е, че в автомобила нямаше служебна карта, която е задължителна за всеки шофьор на такси.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?