ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Липса на кадри в шивашкия бранш във Варна

bnt avatar logo от Автор: М. Малева Оператор: Д. Кираджиев
A+ A-
Чете се за: 01:04 мин.
У нас

Липсата на достатъчно подготвени кадри е един от проблемите, пред които е изправено едно от най-големите шивашки предприятия в страната – варненския завод "Дружба". В момента в цеховете във Варна и Добрич работят около 500 души, а като подизпълнители са...

Липса на кадри в шивашкия бранш във Варна

Липсата на достатъчно подготвени кадри е един от проблемите, пред които е изправено едно от най-големите шивашки предприятия в страната – варненския завод "Дружба". В момента в цеховете във Варна и Добрич работят около 500 души, а като подизпълнители са ангажирани още 1000. Продукцията на завода е предназначена основно за износ.

На фона на многото закрити предприятия и цехове в града, заводът полага неимоверни усилия, работата да не спира. Оптимизиран е екипът, техниката е модернизирана, работи се на едносменен режим на работа.

"За нови работни места е доста трудно, защото ние имаме желание и търсим нови работници, но проблемът е, че няма желаещи. За съжаление, никой не желае да седне и да работи на норма в България. По-лесно е или да си на борсата, където се получават едни не лоши пари, и с допълнителен доход, незнайно откъде, се преживява, или в сферата на услугите, където няма такова напрежение", твърди Кольо Кечовски - изпълнителен директор на "Дружба Стил"-АД.

Продукцията се изнася основно за Европа. "Основният ни пазар е Германия, също и Италия, и Англия. Естествено в почти всички западноевропейски страни се продава нашата продукция. Проблемът с българския пазар, даже и в оня строй, когато беше затворен, когато нямаше това движение на хора извън страната - много е малък. Много е малък пазарът като цяло. В момента в България по статистически данни живеят около 6 милиона души. Самия факт, че от тях голяма част са пенсионери, не малка част - ученици и подрастващи, остават една много малка част от активните потребители, които активно потребяват някакъв вид стока, в това число и дрехи и облекла", коментира Кечовски.

Варненското предприятие е присъствало и на американския пазар само допреди десетина години. След преминаването към еврото, обаче, се налага продукцията да се пренасочи основно към Европа. Фирмата е запълнила сериозна пазарна ниша на големия европейски пазар и я отстоява с високото качество на продукцията си.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?