ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Масови закъснения и аварии в БДЖ

bnt avatar logo от Репортер: Светлозара Лазарова
A+ A-
Чете се за: 01:10 мин.
У нас

Масови закъснения и продължителен престой на влакове заради ремонти на железопътните линии из страната. Зрители  сигнализираха за пореден случай, при който пътници са останали блокирани за часове на гара Камарци. В Пловдив преди седмици имаше подобна...

Масови закъснения и аварии в БДЖ

Масови закъснения и продължителен престой на влакове заради ремонти на железопътните линии из страната. Зрители  сигнализираха за пореден случай, при който пътници са останали блокирани за часове на гара Камарци. В Пловдив преди седмици имаше подобна ситуация заради ремонт в района на Пазарджик. Тогава на пътуващите за Варна им се наложи да чакат до късно вечерта влак за да продължат.

Епикът на БНТ 2 получи видеоклип, в който пътник разказва за пътувания с железниците. В 6:53 потърпевшият си купува билет за пътнически влак, който потегля от Карлово в посока София. При закупуването на билета все още не е съобщено, че ще има закъснение.

Пътник: "С два часа закъснение тръгнахме. Стигнахме в Камарци, казаха, че имало някакъв ремонт и ще ни извозят с автобус. Никакви автобуси... и в 2 часа пристигна влакът в София."

Tака влакът пристига с над 4 часа закъснение. На същата дата потърпевшият купува билет в обратна посока от София към Карлово с час на тръгване 16:30. И този път пътуването се оказва изпитание.

Пътник: "За обратно, за Карлово, в касата в София изрично питах дали няма ремонт. – Няма нищо, свършен е ремонтът. Аз си взех билета и тръгвам за Карлово. И тук, в Стряма, влакът спира за неизвестно време... Повече от час никой нищо не ни казва."

Престоят на влака продължава още 2 часа. Така на пътника се налага да чака общо 6 часа по гарите. Въпреки създаденото неудобство, той не може да получи обезщетение. Причината е, че българските железници изплащат компенсации само при закъснения и аварии на международни влакове. За вътрешните превози компенсации има, само ако пътникът не стигне до крайната точка на пътуването си. Тоест той трябва да слезе от влака по време на аварийния престой и да намери друг транспорт. Тогава железниците възстановяват стойността на билета, но не на момента, а след подадена молба за рекламация. Това означава, че практически е невъзможно при аварии извън насели места пътниците да намерят алтернативен вариант и да пристигнат навреме. А дори да успеят, не е ясно как могат да докажат, че не са продължили пътуването си с железниците. Екипът на БНТ 2 сезира Комисията за защита на потребителите относно неясната регламентация за компенцации.

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?