Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев ще отправи молба към Европейската комисия да премахне графата "друго" при определяне на пола на българските ученици в анкетата на платформата SELFIE. Както вчера "По света и у нас" съобщи, в тази анкета учениците над 9-годишна възраст имат четири варианта да определят пола си - момче, момиче, друго и предпочитам да не казвам.
Министър Красимир Вълчев смята, че платформата за дигитална оценка на училищата SELFIE е инструмент на Европейската комисия, чиято цел не е да определя половата принадлежност.
Той каза още, че според получената неофициална информация от Европейската комисия, причината да има отговор "друго " в графата за пол е в нормативните решения на някои страни по този въпрос.
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: В Германия, доколкото разбрахме, това е по медицински причини, има такава възможност, опитали са се да адаптират инструмента към законодателствата на всички страни. Така че, не е сигурно, че това задължително противоречи и е свързано със "социален пол".
Засега графата не можела да се премахне.
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Може единствено ЕК по наша молба да го направи, ще отправим такава.
Според Красимир Вълчев в момента няма обществено напрежение по темата. Никое от 900-те училища, в които е влязла платформата не е подало сигнал, че някой е възмутен. Сигналът бил от само от един родител до медиите.
В позиция на представителството на Еврокомисията в България по повод платформата SELFIE се казва, че само държавите членки на ЕС са компетентни да решават въпроси, свързани с терминология за определяне на пола съгласно техните конституции.
От Еврокомисията обясняват, ч- SELFIE е доброволен и анонимен инструмент в подкрепа на училищата при употребата на цифрови технологии за преподаване и обучение. Всички заинтересовани училища могат да се регистрират на платформата и да направят самооценката, и резултатите от SELFIE остават само за съответното училище, без да се споделят другаде.
;Министърът присъства днес на Конференция за дигиталните технологии в училище. Инициативата на вестник "24 часа" събра през последните месеци учители, родители и ученици, които дадоха своите препоръки как да се развива дигиталното образование.
Учениците искат дигитални тестове и видеоуроци, които да възприемат повече като игра. Искат и комисия от ученици да одобрява дали учебниците са разбираеми и интересни, а телефоните да могат да се използват в час, защото са полезни.
Дарин Маджаров, Образователна платформа "Уча се": Споделиха, че има нужда от обучение на учителите за новите технологии и уменията как да боравят в дигиталната сфера.
София, 18- то СУ: Почти всичките ни учители знаят как се използва интернет, въпросът е не че не знаят как, а просто не искат да го правят.
Учителите искат таблети в час, както и електронните дневници да станат по-масови. Родителите пък търсят баланс между дигиталния и традиционния начин на обучение.
Конференцията изработи и меморандум към просветното министерство.
Гергана Паси, Дигитална национална коалиция: На първо място свободен достъп до интернет за учебни цели във всички училища до края на тази година.
И още - оборудване на класните стаи с дигитални технологии и въвеждане на дигитални уроци до средата на 2021 г. Отговорът на министерството:
Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: Това, което можем да изпълним като точка от меморандума е до края на 2019 г., дори по- рано всички училища да имат изградени Wi-Fi мрежи.
Министърът обеща и създаване на т. нар."Облачна система"- безплатно електронно съдържание, което да бъде използвано от учениците.