Над 70 000 са декларациите за облагане на доходите на физическите лица, подадени в цялата страна от началото на годината до сега. Това сочи статистиката на НАП. От тях близо 28 500 са подадени по интернет - с електронен подпис или ПИК (персонален идентификационен номер).
От приходната агенция напомнят, че срокът за подаването на декларациите за облагане на доходите изтича на 2 май 2017 г. (30 април е в неделя, а 1 май е почивен ден). Най-лесно и бързо формулярите могат да се подадат по електронен път, без електронен подпис. За целта е необходим ПИК, който се издава безплатно в офис на НАП.
Ако подадат декларациите си по електронен път до 31 март 2017 г., физическите лица могат да ползват и 5% отстъпка върху данъка за довнасяне по годишната данъчна декларация, но не повече от 1000 лв. Допълнително условие е и да нямат подлежащи на принудително изпълнение публични задължения към момента на подаване на декларацията, както и да внесат целия размер на данъка за довнасяне в срок до 2 май 2017 г.
Срокът за фирмените декларации е 31 март 2017 г. Ако бъдат подадени по електронен път, може да се ползва 1% отстъпка от дължимия годишен корпоративен данък (но не повече от 1000 лв.). Тази отстъпка се ползва, само ако и данъкът е внесен до крайния срок за подаване на декларацията - 31 март 2017 г.
Александър Пулев: Към момента няма индикации, че товарите, свързани със суров петрол, са под заплаха
Потребителските ни права: Защо някои търговци налагат ограничения при плащане с карта?
Кражба за 5 млн. евро: Задигнаха 50 000 бутилки вино от винарна в Тоскана
Заради развитието на изкуствения интелект: Износът на Тайван достигна 87,2 млрд. долара